Az elmúlt években folyamatosan és stabilan nőtt az interneten vásárlók aránya, és egyre többen döntenek úgy, hogy egy-egy nagyobb értékű vásárlás előtt tájékozódnak az interneten – mondta a GfK Hungária igazgatója, Kozák Ákos.
„Nagyobb értékű vásárlások előtt kinézi a boltban, amit meg akar vásárolni, utána az interneten keresztül vásárolja meg olcsóbban. Ezek általában fogyasztási jószágokkal kapcsolatos kérdések” - mondta Kozák Ákos.
A piackutató szakember elmondta: a repülőjegyeket veszik meg a legtöbben online, de a nyaraláshoz, utazáshoz kapcsolódó kiadásokat is többen online költik el.
Kozák Ákos szerint a pénzügyeknél is hasonlóan terjed az internet használata, és a mobilfizetési megoldásokban többen bíznak, mint ahányan nem, igaz, az elterjedtsége még minimális.
A piackutató szerint az, hogy ma már szinte mindenki kezében ott van az okostelefon, egyben azt is jelentette, hogy megnőtt az internetezésre fordított idő, ez majdnem 4 óra, ami már közelíti a tévézést.
A mobileszközökön legtöbbet használt online szolgáltatások között pedig még mindig a levelezés, a közösségi oldalak használata és a hírek böngészése vezet.
Mobilon azonban nem nagyon intéznek az emberek banki ügyeket, az inkább otthon, fix eszközön történik – mondta Kozák Ákos.
Ugyanakkor az jól látszik az adatokból, hogy kifejezetten a fiatalok körében az online bankfiók vagy internetbank használata folyamatosan növekszik, és nő az igény a mobilbanki applikációk iránt is.