Infostart.hu
eur:
364.67
usd:
328.65
bux:
146345.32
2026. november 12. csütörtök Jónás, Renátó

Orbán: béremeléssel és rezsicsökkentéssel indul 2013

A miniszterelnök szerint joggal állítható, hogy 2013 egy jól kezdődő év lesz, hiszen január 1-jével a bérek nőnek, a rezsiköltségek viszont csökkennek.

Orbán Viktor ezt szerdán mondta a Parlamentben, a minimálbér és a garantált bérminimum jövő évi összegéről szóló megállapodás aláírási ünnepségén, jelezve, hogy a minimálbér-emelésre "különösen érzékeny" ágazatok esetében a kormány költségvetési támogatást biztosít az első félévben jelentkező bérköltség- és járuléknövekedés ellentételezésére.

Hozzátette, a kabinet összekapcsolja a minimálbér-emelésről szóló megállapodást a rezsiköltség-csökkentéssel, amit így együtt egyedülálló európai teljesítménynek tart. Mindez persze nem jelenti azt, hogy az embereket "fel fogja vetni a pénz", de az kijelenthető: Magyarország ma már elég erős ahhoz, hogy megvédje az embereket az európai válság elszegényítő hatásától - mondta a miniszterelnök.

A minimálbér emeléséről szóló megállapodás mögött az a közmegegyezés húzódik - folytatta -, amely szerint Magyarország jövője csak munkára építhető. Emellett termelési központtá is kell válnia az országnak, amihez rugalmas, szorgalmas, képzett és tanulékony magyar munkaerőre van szükség - fűzte hozzá.

A minimálbér-megállapítás jogának kérdésére kitérve emlékeztetett, a kabinet ígéretet tett arra, hogy nem akarja elvenni a bérmeghatározás jogát az érdekképviseletektől, de szükség volt egy végső biztosítékra - a kormányzati minimálbér-megállapítás jogára - arra az esetre, ha nem jönne létre megegyezés a felek között.

Orbán Viktor felidézte a közelmúltban lefolytatott gazdasági konzultációt, amelynek keretében - mint ismertette - a válaszadók 83 százaléka igennel felelt arra a kérdésre, helyesnek tartja-e a folyamatos minimálbér-emelés politikáját.

Megerősítette egyúttal azt az álláspontját, amely szerint külföldön felvett hitelekből nem lehet bért növelni.

A kormányfő beszéde végén szólt arról is: szerinte "jó reményeink vannak arra nézve", hogy a jövő évi büdzsében rögzített gazdaságpolitikával ismét lesz Magyarországon gazdasági növekedés, sőt "egy tartós gazdasági növekedési szakasz első évét láthatjuk majd 2013-ban".

A minimálbér jövőre az idei 93 ezer forintról 98 ezerre nő - ez csaknem 5,4 százalékos növekedés -, a szakmunkás minimálbér pedig 108 ezerről 114 ezer forintra emelkedik, 5,6 százalékkal.

Hanganyag: Panulin Ildikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Együtt maradhat a Győri Audi ETO női kézilabdacsapata?  – Megszólalt az ügyvezető

Együtt maradhat a Győri Audi ETO női kézilabdacsapata? – Megszólalt az ügyvezető

Jelentős pénzügyi gondokkal küzd a Győri Audi ETO KC női kézilabdacsapata, ezt a klub hivatalos közleményben is megerősítette. A Debrecen elleni 10 gólos győzelem után a csapat ügyvezetője elismerte, hogy a játékosokat tájékoztatták a várható fizetéscsökkentésekről, de ennek ellenére bízik benne, hogy a szezon végéig együtt maradhat a keret.

Ratifikálja a kormány az Isztambuli Egyezményt, változik a szívhangrendelet – bejelentések sora Magyar Pétertől

„Történelmi lépések a magyar nők védelmében; szigorítjuk a büntetőjogszabályokat, fellépünk a kapcsolati erőszak minden formája ellen, megváltoztatjuk a szívhangrendeletet, fellépünk a menstruációs szegénység ellen, eltöröljük az esemény utáni tabletta vénykötelességét, megerōsítjük a várandós nők támogatását. Kezdeményezzük az Isztambuli Egyezmény ratifikálását” – bejelentések tömege Magyar Pétertől a Facebookon.
inforadio
ARÉNA
2026.11.12. csütörtök, 18:00
Dobrowiecki Péter
Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×