A privatizációs pályázat második fordulójába beérkezett négy jelentkező közül 102 és fél milliárd forintos ajánlatával a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV konzorcium lett a győztes - jelentette be a gazdasági és közlekedési miniszter.
Kóka János elmondta: a második helyezett Spedtrans és Slavia Capital konzorcium 86 milliárdot ajánlott, míg a harmadik helyezett Carga Central Europe konzorcium 55,1 milliárd forintot.
A győztessel hamarosan megkezdik a szerződés előkészítését, és várhatóan 2008 elején kötik meg a szerződést.
A gazdasági és közlekedési miniszter azt mondta: a Rail Cargo Austria AG és Gysev konzorcium elsősorban az árajánlátával előzte meg a többi pályázót.
Kóka János megjegyezte, hogy a munkavállalókat képviselő szakszervezet is ezt a pályázót tartotta a legjobbnak. A MÁV Cargóra tavaly május végén írtak ki két fordulós pályázatot, amelyen a a cég teljes, 100 százalékos részvénycsomagját ajánlották megvételre.
A gazdasági és közlekedési miniszter szerint a vételár meghaladta a várakozásokat. A gazdaási és közlekedési miniszter elmondta azt is, a privatizációtól azt várják, hogy a mostani áru eljutási sebesség, ami Magyarországon 9 km/h, pár éven belül elérné az uniós átlagnak számító 17 km/h-t.