eur:
395.93
usd:
354.63
bux:
0
2024. szeptember 27. péntek Adalbert

Még nem lehet tudni, hogy mekkora kártérítést követel az állam

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tárgyalásos úton kívánja rendezni a kartellezésért elmarasztalt autópálya-építő céggel a kártérítési követelését, ha ez nem sikerül, akkor indít pert.

Béni Gyöngyi, a társaság szóvivője az InfoRádióban elmondta: jelenleg egy szakértői csoport dolgozik azon, hogy meghatározza, mekkora összeget követeljenek az egyes cégektől. Ennek mértékéről ezért egyelőre nem tudott felvilágosítást adni.

November végéig minden érintettel tárgyalóasztalhoz akarnak ülni. Hozzátette: ha ez nem hoz eredményt, akkor peres úton fognak érvényt adni követeléseiknek.

A Gazdasági Versenyhivatal a nyár végén nyert pert jogerősen az autópálya-építő cégek ellen.

A GVH korábban megállapította, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. által 2002-ben kiírt közbeszerzési pályázatokon résztvevő vállalkozások - a Betonút Rt., a DEBMÚT Rt., az EGÚT Rt., a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. - versenytörvénybe ütköző megállapodást kötöttek.

A GVH 2003-ban állapította meg, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. 2002 júliusában és augusztusában kiírt pályázatára jelentkezett cégek kartellbe tömörültek.

Megállapodtak abban, hogy melyikük nyeri az egyes szakaszokra kiírt pályázatokat, illetve abban, hogy alvállalkozóként egymást alkalmazzák.

A GVH 7 milliárd 43 millió forintos bírságot szabott ki rájuk, a döntést azonban a cégek bíróságra vitték.

A versenyhivatal szóvivője az InfoRádióban korábban azt mondta: megállapították, hogy az útépítés költségei 90 milliárd forintot tettek ki, a cégek pedig akkoriban 5 százalékos nyereséggel dolgoztak. Ennek ellenére az államnak 128 milliárd forintjába került a beruházás.

Hanganyag: Tenczer Gábor

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.27. péntek, 18:00
Steinbach József
a Magyarországi Református Egyház Zsinatának lelkészi elnöke
Kiköltöznél Németországba? Így működik ott a nyugdíjrendszer

Kiköltöznél Németországba? Így működik ott a nyugdíjrendszer

A pandémiás évek ideiglenes visszaesése után ismét 650 ezerre teszik a tartósan külföldön dolgozó magyarok számát (az előrejelzések szerint ez csak nőhet a jövőben), a legtöbben az Egyesült Királyságban, Ausztriában és Németországban dolgoznak. Számukra létfontosságú lehet, ha tisztában vannak az adott ország nyugdíjrendszerének működésével, a megszerezhető nyugdíj feltételeivel, hiszen nagyrészt ettől függhet majd az időskori anyagi biztonságuk. Cikksorozatom első részében bemutattam az Egyesült Királyság nyugdíjrendszerének jellemzőit, a második a részben Ausztriával foglalkoztam, ebben a részben pedig Németországról írok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×