Béni Gyöngyi, a társaság szóvivője az InfoRádióban elmondta: jelenleg egy szakértői csoport dolgozik azon, hogy meghatározza, mekkora összeget követeljenek az egyes cégektől. Ennek mértékéről ezért egyelőre nem tudott felvilágosítást adni.
November végéig minden érintettel tárgyalóasztalhoz akarnak ülni. Hozzátette: ha ez nem hoz eredményt, akkor peres úton fognak érvényt adni követeléseiknek.
A Gazdasági Versenyhivatal a nyár végén nyert pert jogerősen az autópálya-építő cégek ellen.
A GVH korábban megállapította, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. által 2002-ben kiírt közbeszerzési pályázatokon résztvevő vállalkozások - a Betonút Rt., a DEBMÚT Rt., az EGÚT Rt., a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. - versenytörvénybe ütköző megállapodást kötöttek.
A GVH 2003-ban állapította meg, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. 2002 júliusában és augusztusában kiírt pályázatára jelentkezett cégek kartellbe tömörültek.
Megállapodtak abban, hogy melyikük nyeri az egyes szakaszokra kiírt pályázatokat, illetve abban, hogy alvállalkozóként egymást alkalmazzák.
A GVH 7 milliárd 43 millió forintos bírságot szabott ki rájuk, a döntést azonban a cégek bíróságra vitték.
A versenyhivatal szóvivője az InfoRádióban korábban azt mondta: megállapították, hogy az útépítés költségei 90 milliárd forintot tettek ki, a cégek pedig akkoriban 5 százalékos nyereséggel dolgoztak. Ennek ellenére az államnak 128 milliárd forintjába került a beruházás.
Hanganyag: Tenczer Gábor