A GVH 2003-ban állapította meg, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. 2002 júliusában és augusztusában kiírt pályázatára jelentkezett cégek kartellbe tömörültek. Megállapodtak abban, hogy melyikük nyeri az egyes szakaszokra kiírt pályázatokat, illetve abban, hogy alvállalkozóként egymást alkalmazzák.
A GVH 7 milliárd 43 millió forintos bírságot szabott ki rájuk, a döntést azonban a cégek bíróságra vitték.
A versenyhivatal szóvivője az InfoRádióban elmondta: megállapították, hogy az útépítés költségei 90 milliárd forintot tettek ki, a cégek pedig akkoriban 5 százalékos nyereséggel dolgoztak. Ennek ellenére az államnak 128 milliárd forintjába került a beruházás.
Mihálovits András hozzátette: ezzel a Nemzeti Autópálya Rt. előtt megnyílt a lehetősége arra, hogy kártérítést követeljen a vállalatoktól. Ennek összegéről azonban valószínűleg még hosszasan vitatkozni fog a cégekkel.
Árvízhelyzet a Dunakanyarban és a fővárosban: elfogyott a római-partiak türelme