A vezetékes és mobiltelefon-szolgáltatókat, az internet-, valamint a műsorszolgáltatókat vizsgálta a Nemzeti Hírközlési Hatóság - mondta el az InfoRádióban a hivatal szóvivője.
Az eredmény pedig lesújtó: a mintegy 100 szolgáltatóból egyetlen olyat sem találtak, amely minden előfizetőjének olyan szerződést kínált volna, amely megfelel a törvényi előírásoknak.
Márton György elmondta: a szolgáltatók általában azokat a pontokat hagyják ki a szerződésekből, amelyek az előfizetők jogait taglalják, holott erre törvény kötelezi a cégeket. Például nem szerepel bennük az, hogy ha az ügyfél nem elégedett a szolgáltatással, akkor mit hetet, kihez fordulhat.
A legrosszabb képet az internetszolgáltatók mutatták, a legkevesebb problémát pedig a mobilszolgáltatóknál találtak, bár a szerződéstípusok egyharmada náluk sem nem felelt meg maradéktalanul az előírásoknak.
A szóvivő elmondta: a cégeknek korrigálniuk kell a hibát, bírságra azonban csak akkor számíthatnak, ha ezt nem teszik meg.
Hanganyag: Panulin Ildikó