A papucsban való vezetés során előfordulhat, hogy az lecsúszik a lábról és beszorul a pedálok alá vagy közé, ami nehezíti az autó irányítását - írja az autoszektor.hu. Hozzáteszik, vannak, akik úgy gondolják, hogy a mezítláb vezetés biztosítja a pedálok kezeléséhez, ám azt írják, ez egy téveszme. Mi több, egy padlóféknél akár fájdalmas is lehet, hiszen csupasz talppal az ember kisebb erővel nyomja a pedált, ezzel megnövekszik a féktávolság, amin adott esetben egy baleset elkerülése is múlhat.
Nyaraláskor is érdemes odafigyelni, hogy milyen lábbeliben ülünk a volán mögé, ugyanis
több országban is bírság jár a nem megfelelő cipőviseletért, vagy adott estben elveszíthetjük a kártérítésünket is:
- Spanyolországban törvény írja elő, hogy tilos papucsban vezetni, 200 eurós büntetés járhat érte, ha valakit rajtakapnak.
- Franciaországban törvény ugyan nem határozza meg a cipőviseletet, ám a rendőrnek jogában áll bírságot kiszabni, ha úgy gondolja, hogy a lábbeli befolyásolta a vezetés biztonságát.
- Az Egyesült Királyságban ugyanez érvényes, itt akár 5800 eurónak megfelelő pénzbírságot és 9 büntetőpontot is kiszabhatnak a felelőtlen sofőrre.
- Németországban, illetve Olaszországban sem tér ki a törvény a lábbelire vezetés közben, viszont baleset esetén a biztosító akár a telje kártérítést is megvonhatja, ha úgy ítéli meg, hogy ilyen jellegű mulasztás történt.
- Szlovákiában sincs semmilyen előírás a cipőben vezetésre, és a rendőr sem szabhat ki emiatt bírságot. Viszont ha baleset történik, és megállapítják, hogy a lábbeli szerepet játszott annak megtörténtében, akkor a vétkest 150-800 eurós büntetéssel sújthatják és a jogosítványát is bevonhatják 3 évre.
Magyarországon sincs hivatalos előírás arra vonatkozóan, hogy milyen lábbelit kell viselni vezetéskor, ám egy 2021-es eset kapcsán a rendőrség hangsúlyozza:
a KRESZ szabálya szerint, aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
A rendőrség szerint sokan a kényelmet részesítik előnyben a biztonsággal szemben, ami nem jó döntés, hiába kellemesebb viselet a kánikulában a papucs vagy a szandál.
Sőt, vannak, akik motorozáshoz sem tartják be a biztonsági előírásokat: védőfelszerelések nélkül, rövid nadrágban, pólóban ülnek fel kétkerekűikre. Ez azonban egy baleset esetén semmilyen védelmet nem nyújt a motorosok számára, és akár komolyabb sérülést is eredményezhet.