Infostart.hu
eur:
395.67
usd:
338.11
bux:
104225.29
2025. augusztus 13. szerda Ipoly
autópálya előzés gyorshajtás közlekedés autózás
Nyitókép: Pixabay

Halálos balesetek Magyarországon – meglepő adat jelent meg

Hazánk Európa élvonalában áll a halálos kimenetelű közúti balesetek számának csökkentésében, csupán két ország tudta megelőzni.

Az Európai Uniónak az a célja, hogy 2050-re balesetmentessé váljon a közlekedés. Ezen belül első lépésként az, hogy 2030-ra a felére csökkenjen a balesetek száma 2019-hez képest – írja a kozlekedesbiztonsag.kti.hu.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) félidei értékelést készített arról, hol tartanak a tagállamok az Európai Bizottság és az Európai Parlament ambiciózus tervének végrehajtásában. Az eredmény szerint

uniós átlagban 10 százalékkal csökkent a közúti halálesetek száma a 2019-es új bázisévhez képest, akkor 22 800-an vesztették életüket az EU útjain.

Az ETSC arra is felhívta a figyelmet, bármennyire is fontos és hasznos, hogy 2024 júliusától már csak olyan autók helyezhetők forgalomba az Európai Unió tagállamaiban, amelyekbe gyárilag beépítették az automata vészfékasszisztenst, a sávelhagyásra figyelmeztető automatikát, vagy éppen a sofőr figyelmének elterelődésére figyelmeztető jelzőrendszert, évekbe telik mire ezek hatása érzékelhető lesz a közlekedésbiztonságban.

Mint írják, jelentős visszatartó erővel bírhat majd az is, hogy a jövőben könnyebb lesz a szabályszegő és veszélyesen közlekedő közlekedők határokon átnyúló szankcionálása. A közlekedésbiztonságra legveszélyesebb közúti szabálytalanságok elkövetői nem úszhatják meg a felelősségre vonást pusztán azzal, hogy elhagyják annak a tagállamnak a területét, ahol a szabálysértést elkövették.

A júliusban kezdődő soros magyar elnökségtől azt várja az ETSC, hogy végleges megállapodást alakítson ki a vezetői engedélyek újraszabályozásáról.

A tanács nem támogatja, sőt egyenesen veszélyesnek tartja a közlekedésbiztonságra, hogy már 17 éves kortól lehetővé tegyék a nehéz-tehergépjárművek vezetését, és azt is, hogy akár már a 16 életévüket betöltöttek is vezethessenek 2,5 tonnásnál nem nagyobb kisteherautókat, amennyiben azokban olyan sebességblokkoló működik, ami 45 km/h-ban maximálja a jármű sebességét. A statisztikák ugyanis azt mutatják, hogy létszámarányosan a fiatalok okozzák a legtöbb balesetet.

A szervezet kimutatása szerint Magyarországon 2019-hez képest 2023-ra 22 százalékkal csökkent a balesetekben elhunytak száma. Mint írják, ez ugyan kevesebb, mint ahol időarányosan tartani kellene, ám

az Európai Unióban csak Cipruson és Lengyelországban csökkent nagyobb mértékben a halálos balesetek száma, mint hazánkban.

Óberling József ezredes, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályvezetője szerint a közlekedésbiztonság javításában azért tartozhat Magyarország Európa élvonalába, mert elsősorban azokra a szabályszegésekre koncentrál a rendőrség, például gyorshajtásra, elsőbbségi és kanyarodási szabályok be nem tartására, amelyek miatt a legtöbb tragédia (az összes baleset 70 százaléka) történik.

Az ezredes azt is hozzátette, hogy a rendőrség kiemelt figyelmet fordít a biztonságiöv-használat arányának növelésére és az ittas sofőrök kiszűrésére.

Címlapról ajánljuk
Wéber Gábor: Charles Leclerc negatív szériája nem a versenyző kritikája, hanem a csapatáé

Wéber Gábor: Charles Leclerc negatív szériája nem a versenyző kritikája, hanem a csapatáé

Azokon a pályákon, ahol a Ferrari jól teljesít, a monacói pilóta rendre előhozza magából a bajnoki kvalitásokat, és lehoz egy-egy tökéletes versenyt, de a legtöbbször az autója egyszerűen alkalmatlan erre – mondta az InfoRádióban a Forma–1-es kommentátor, aki szerint beszédes adat, hogy Leclerc az eddigi 27 pole pozíciójából csak nyolcat tudott futamgyőzelemre váltani.

Kaiser Ferenc az Arénában: pénteken még nem lesz tűzszünet

A péntekre várható alaszkai Trump–Putyin csúcstalálkozó előtt az orosz–ukrán háború állását, kimenetelét, a békekötés esélyeit elemezte Kaiser Ferenc, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense az InfoRádió Aréna című műsorában. Kiderült, meddig van esélyük az ukránoknak megállítani az orosz betörést, minek kell még történnie egy tűzszünet előtt és miért nem kötik Moszkvát tetteiben a támogatói.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.08.13. szerda, 18:00
Velkey György
a Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórházának főigazgatója
Néhány órán múlhat Ukrajna sorsa keleten, Putyin csapdába csalhatja Trumpot – Ukrajnai háborús híreink szerdán

Néhány órán múlhat Ukrajna sorsa keleten, Putyin csapdába csalhatja Trumpot – Ukrajnai háborús híreink szerdán

Zavaros a helyzet jelenleg a Donbaszban, ahol az oroszok átszakították az ukrán védelmi állásokat. Emil Kastelhelmi finn katonai szakértő, a Black Bird Group OSINT adatok alapján dolgozó agytröszt elemzője értékelte a friss harctéri eseményeket. Meglátása szerint a felek most versenyt futnak az idővel, hogy gyorsabban tudjanak megfelelő erősítést küldeni a területre. Elképzelhető, hogy a hétvégi, Donald Trump amerikai és Vlagyimir Putyin orosz elnök közti csúcstalálkozó egyetlen célja az lesz, hogy a moszkvai vezető Volodimir Zelenszkij ukrán vezető és Ukrajna ellen fordítsa a Fehér Ház urát – írja elemzésében az Atlantic. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×