eur:
404.85
usd:
375.34
bux:
76478.67
2024. november 8. péntek Zsombor
Nyitókép: Pixabay

Búcsúzik az Audi legendás sportkocsija

17 év után befejeződik az Audi R8 gyártása, ám az utolsó elkészült darabra hiába fenné bárki is a fogát.

Az Audi a tervezettnél később intett búcsút karakteres szuperautójának, ugyanis a múlt héten gördült le a gyártósorról az utolsó R8 Németországban - írja a Vezess.hu. Az eredeti tervek szerint 2023 végén zárták volna le a típus történetét, de a bejelentés hatására annyi megrendelés érkezett, hogy kapott még néhány hónap haladékot a sportkupé.

Mint írják, kereskedelmi forgalomban nem érdemes keresni az utolsó darabot, az ugyanis a márka ingolstadti múzeumában lesz kiállítva.

A látogatók egy V10 Performance előtt róhatják le tiszteletüket, ami kihívó Vegas Yellow árnyalatban készült el.

Bár az 5,2 literes benzines szívómotor alapjáraton 570 lóerőre képes, ez esetben 620 lóerőről írnak, a különbséget pedig a Performance quattrocsomag adja - számol be róla a lap. További részleteket egyelőre nem árultak el, így a 2021-ben bemutatott változat adatait lehet alapul venni: az 570 lóerő mellé 550 Nm-es forgatónyomaték párosul; a középmotoros, hátsókerék-hajtású R8 0-ról 100-ra 3,7 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 329 km/óra.

A 2006-tól kezdve gyártott R8 második generációját 2015-ben mutatták be, és egyaránt elérhető volt kabrió- és kupékivitelben is. Utóbbi változat 2022-ben kapta az utolsó löketet egy V10-es motorral. Mint írják,

az R8 sosem volt egy nagy számban eladott autó, leginkább a magas ára miatt, ám a sportszegmensben így is ezt tekintették zászlóshajónak.

Az utóbbi években azonban megcsappant iránta a kereslet: a legeredményesebb évben, 2008-ban még több mint 5000 darab kelt el, addig 2019-ben 1944-et, 2022-ben pedig már csak 1068-at adtak el belőle. Hozzáteszik, az utolsó év némi javulást még hozott, ám az ekkor eladott 1591 példány így is az elmúlt 17 év második legrosszabb éves értéke.

A lap azt írja, jelen állás szerint utódja sem lesz az R8-nak, de ha mégis lesz, több mint valószínű, hogy tisztán elektromos hajtással fog megjelenni az Audi kínálatában, mivel a németek 2026 után már csak elektromos autót fognak gyártani.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor az EPC-csúcs után: a világ gyorsabban fog megváltozni, mint gondoltuk

Orbán Viktor az EPC-csúcs után: a világ gyorsabban fog megváltozni, mint gondoltuk

A magyar miniszterelnök beszédével kezdődött és az Albániának mint következő helyszínnek történő átadással zárult az Európai Politikai Közösség (EPC) budapesti csúcstalálkozója. Ezután egy informális vacsorára kerül sor, amelyen természetesen tovább folytatódnak az egyeztetések, ahogy majd a pénteki uniós megbeszélésen is. Orbán Viktor reményei szerint az EU 27 országa péntek délutánra közelebb lesz egy mindenki számára elfogadható, Ukrajnával kapcsolatos megállapodáshoz.

Már formálódik az új Trump-adminisztráció – íme, a lehetséges nevek

Donald Trump megkezdte az elnöki adminisztráció összeállításának előkészítését - közölte a november 5-én elnökké választott republikánus politikus hatalomátvételért felelő szervezete csütörtökön.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
Széllel szemben is dübörög a Mol gépezete

Széllel szemben is dübörög a Mol gépezete

Ma hajnalban közzétette idei harmadik negyedéves gyorsjelentését a Mol. A legfrissebb számok messze vannak azoktól az eredményektől, amiket az energiaválság okozta magas olajár-környezetben tudott hozni a társaság, ráadásul az elmúlt hónapokban több tekintetben is kedvezőtlenül alakultak a fundamentumok a Mol körül, elég csak a csökkenő olajárakra, a Brent-Ural árkülönbözet visszaesésére és a finomítói prémiumok csökkenésére gondolni. Azonban ebben a nehezített környezetben is nagyon erős negyedévet tudott zárni az olajcég, ami többek között a kiugróan magas kitermelésnek és finomított termékértékesítésnek volt köszönhető.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×