Az Audi a tervezettnél később intett búcsút karakteres szuperautójának, ugyanis a múlt héten gördült le a gyártósorról az utolsó R8 Németországban - írja a Vezess.hu. Az eredeti tervek szerint 2023 végén zárták volna le a típus történetét, de a bejelentés hatására annyi megrendelés érkezett, hogy kapott még néhány hónap haladékot a sportkupé.
Mint írják, kereskedelmi forgalomban nem érdemes keresni az utolsó darabot, az ugyanis a márka ingolstadti múzeumában lesz kiállítva.
A látogatók egy V10 Performance előtt róhatják le tiszteletüket, ami kihívó Vegas Yellow árnyalatban készült el.
Bár az 5,2 literes benzines szívómotor alapjáraton 570 lóerőre képes, ez esetben 620 lóerőről írnak, a különbséget pedig a Performance quattrocsomag adja - számol be róla a lap. További részleteket egyelőre nem árultak el, így a 2021-ben bemutatott változat adatait lehet alapul venni: az 570 lóerő mellé 550 Nm-es forgatónyomaték párosul; a középmotoros, hátsókerék-hajtású R8 0-ról 100-ra 3,7 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 329 km/óra.
A 2006-tól kezdve gyártott R8 második generációját 2015-ben mutatták be, és egyaránt elérhető volt kabrió- és kupékivitelben is. Utóbbi változat 2022-ben kapta az utolsó löketet egy V10-es motorral. Mint írják,
az R8 sosem volt egy nagy számban eladott autó, leginkább a magas ára miatt, ám a sportszegmensben így is ezt tekintették zászlóshajónak.
Az utóbbi években azonban megcsappant iránta a kereslet: a legeredményesebb évben, 2008-ban még több mint 5000 darab kelt el, addig 2019-ben 1944-et, 2022-ben pedig már csak 1068-at adtak el belőle. Hozzáteszik, az utolsó év némi javulást még hozott, ám az ekkor eladott 1591 példány így is az elmúlt 17 év második legrosszabb éves értéke.
A lap azt írja, jelen állás szerint utódja sem lesz az R8-nak, de ha mégis lesz, több mint valószínű, hogy tisztán elektromos hajtással fog megjelenni az Audi kínálatában, mivel a németek 2026 után már csak elektromos autót fognak gyártani.