Ausztráliában már nagyon régóta alkalmaznak extra hosszú kamionszerelvényeket a konténerhajók által hozott áruk szállítására. Az ország adottságaiból fakadóan így a legjobb és leggazdaságosabb az áruszállítás. Ám most Ausztrália legnagyobb logisztikai szolgáltatója, Qube kipróbálta, milyen lehet, ha egyszerre nagyon sok TEU-t (tengeri áruszállításra szánt 20 láb hosszúságú konténert) visznek el egy ilyen szerelvénnyel - írta a vezess.hu.
Az előny itt is ugyanaz, mint a hosszú „road train-eknél”, vagyis egyszerre nagyon sok súlyt és több konténert lehet ily módon megmozdítani, ami által rövidíthetnék a konténerhajók kirakodási idejét.
Első ízben 8 darab, üres TEU-t mozgattak meg a Brisbane-i kikötőben egy Scania nyerges vontató segítségével, később egészen a 12 darab konténerig jutottak, ami elképesztően sok ahhoz képest, hogy egy átlag kamion maximum 2 darab TEU-t tud szállítani.
Ez az extrém "kamionszörny" talán még ott sem számít szokványosnak, de nekünk európaiaknak kifejezetten egyedi dolog.
A megoldást egyelőre csak a tengeri kikötők környezetében alkalmazzák, nincs arról szó, hogy a jövőben a nyilvános utakon is ilyenek közlekednének.