eur:
393.14
usd:
363.63
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Doctor entering patient notes on a laptop in surgery
Nyitókép: BrianAJackson/Getty Images

"Nagyon szeret" orvoshoz menni a magyar - uniós viszonylatban

2021-ben dobogós volt a magyar beteg a látogatások számát tekintve.

Tavalyelőtt az uniós betegek átlagosan 3-8 alkalommal találkoztak kezelőorvosaikkal, e találkozásokat tekintve Magyarország mennyiségi dobogós volt Szlovákia és Németország társaságában - írja a Napi.hu az Eurostat adataira hivatkozva.

A 2021-es évben ezek a konzultációk jelentős eltérést mutattak a tagállamokban, ismert, ez a második Covid-év volt.

A szlovákiai szám 11 volt, a német 9,6, a magyar 9,5 volt. Hollandia 8,6, Csehország 7,8-as számmal iratkozott fel az élmezőnyt tartalmazó listára. A sereghajtók a svédek (2,3). (Görögök: 2,7. Portugálok: 3,5.)

Az Eurostat arra is felhívja a figyelmet, hogy 2018 és 2020 közötti négyéves periódushoz képest az orvosi konzultációk átlagos száma 2021-ben 24 uniós tagállam közül 19-ben csökkent. Az orvosi konzultációk átlagos számának legnagyobb csökkenését Olaszországban mérték (40 százalék). Magyarország csökkenése 8 százalékos.

A KSH-nak háziorvosi adatai vannak 2022-ből: egy háziorvos és házi gyermekorvos 2022-ben átlagosan 12 773 esetet látott el, vagyis hivatalos munkanapokkal számolva napi 50 beteget fogadott. A vármegyék többségében a betegforgalom 13‒15 ezer volt, kivéve Budapestet, ahol alig volt több 9 ezernél. A legnagyobb betegforgalmat Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye családorvosai bonyolították le.

Címlapról ajánljuk

Lapértesülés: a Schadl-ügy egyik tanúja vesztette életét az Árpád hídi tragédiában

B. Ervin a Suzukiban ült, hírek szerint az élettársával, mindketten azonnal meghaltak. A férfit korábban Schadl György biztatta arra, hogy pályázzon végrehajtónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Meglepő fordulat a boltokban: a tarolnak saját márkás termékek

Meglepő fordulat a boltokban: a tarolnak saját márkás termékek

Az elmúlt hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végzett, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az eredmények megszülettek: több mint 10 ezer válaszadó szerint a saját márkás termékek ma már nem csupán olcsóbb alternatívát jelentenek a fogyasztók számára, hanem sok esetben minőségi választást is - írta a Pénzcentrum.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×