eur:
387.25
usd:
359.25
bux:
69099.54
2024. május 13. hétfő Imola, Szervác
Nyitókép: Pixabay

Olyan járművek tűnnek fel az utakon, amelyek máskor nem járhatnak arra

A közúton mezőgazdasági járművekkel találkozó autósoknak leginkább két dologra kell nagyon odafigyelniük.

Ismét feltűnnek az utakon a tavaszi munkálatok beindulásával a mezőgazdasági munkagépek. A szabályozás szerint ha úti céljukat másképpen nem, vagy csak legalább 50 százalékkal hosszabb úton tudnák elérni, olyan útra is felhajthatnak – a gyorsforgalmi utakon kívül –, amelyen egyébként tiltják haladásukat, így tényleg sokfelé lehet velük találkozni. Ilyen esetben legalább két dologra nagyon oda kell figyelniük az autósoknak: a járművek méretére és lassú haladására - figyelmeztet az agroinform.hu.

A mezőgazdasági gépek gyakran túlméretesek (szélesebbek vagy hosszabbak az "átlagnál"), és gyakran vannak kiálló, szokatlan részeik. Ezekre a járművekre nem vonatkozik a 2,55 méteres legnagyobb megengedett szélességi korlátozás, 4,5 méter szélességig kísérőjármű nélkül, afelett kísérőjárművel közlekedhetnek a közutakon. Három méteres szélesség felett ugyanakkor a gépen villogó sárga fénynek is működnie kell.

A lassú haladásuk miatt pedig feltorlódhatnak mögöttük a járművek, bizonyos útszakaszokon az előzésük is nehézkesebb lehet, ezért az autósoknak nagy türelemmel kell lenniük a balesetveszélyes helyzetek elkerülése érdekében.

Az Agroinform készített korábban egy saját felmérést is arról, hogy leggyakrabban mi okozza a mezőgazdasági gépekkel való ütközéseket. A balesetek

  • 37 százalékának oka a nem megfelelően megválasztott sebesség volt,
  • további 28 százalékuk a jellemzően lassan közlekedő mezőgazdasági járművek előzése során következett be.
  • A válaszok 13 százaléka a mezőgazdasági jármű műszaki hiányosságát,
  • 7 százaléka a nem megfelelő kivilágítást,
  • 6 százaléka pedig az ittas, bódult állapotban zajló vezetést jelölte meg a baleset fő okának.

A balesetek száma leginkább március-áprilisban, július-augusztusban, valamint októberben emelkedett az átlagos havi érték fölé.

Címlapról ajánljuk
EP-választás: a szlovákiaiak jobban félnek az amerikai befolyástól, mint az orosztól
tudósítónktól

EP-választás: a szlovákiaiak jobban félnek az amerikai befolyástól, mint az orosztól

Az európai parlamenti választások közeledtével a szlovákok jobban tartanak az Egyesült Államok, mint Oroszország befolyása miatt – derült ki az Ipsos ügynökségnek a Európai Digitális Média Megfigyelőközpont számára készített felméréséből. A közvélemény-kutatás szerint még ennél is többen aggódnak amiatt, hogy maga az Európai Unió lesz ráhatással az uniós voksolásra.

Válságos helyzetben az osztrák egészségügy, drámai számok érkeztek

Az ausztriai egészségügyi ellátás drámai helyzetének oka elemzések szerint az érvényben lévő "kétosztályos" rendszer. Ebben a betegek maguk dönthetnek arról, hogy a biztosítóval szerződésben álló orvosokat választják (Vertragsarzt), vagy pedig az ilyen szerződéssel nem rendelkező, egyfajta magánellátást biztosító (Wahlarzt) orvosok iránt táplálnak nagyobb bizalmat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.13. hétfő, 18:00
Csicsmann László
Közel-Kelet szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára
Brutális üzemanyagdrágulást hozhat az új szabályozás – négyszeresére ugorhat a benzinen és a dízelen a felár

Brutális üzemanyagdrágulást hozhat az új szabályozás – négyszeresére ugorhat a benzinen és a dízelen a felár

Az EU közelgő szén-dioxid-kibocsátási árképzési rendszere a közúti és fűtőanyagokra, a kibocsátáskereskedelmi rendszer 2 (ETS2) az eredetileg vártnál nagyobb áremelkedéshez vezethet – mondták az Euractivnak EP-képviselők. A 2027-ben bevezetendő rendszernél eredetileg azt becsülték, hogy a CO2 tonnánként 45 euró alatt tartja az árakat, ami a dízel vagy a benzin esetében literenként körülbelül 10 centes felárat eredményezne, de most akár ennek a többszöröse is az üzemanyagárakra terhelődhet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×