Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: Pixabay

Egy drága német autótípusnak tekerik vissza leggyakrabban az óráját

A használtautó-piacon gyakran elkövetett visszaélés a kilométeróra-számláló visszaállítása.

Az autótörténeti adatokat gyűjtő carVertical tanulmánya arról szól, melyik autótípusok a leginkább érintettek a kilométeróra-számláló visszaállításában. A cég az elmúlt 12 hónapban 1,11 millió autótörténeti jelentést elemzett mintegy 24 piacon, lefedve ezzel az Egyesült Államokat és Európa nagy részét. Ennek alapján kiderült, hogy a leggyakrabban az Audi A8-asok kilométeróráját tekerik vissza – írja a hvg.hu.

A platformon ellenőrzött autók 30,6 százalékának volt hamisított futásteljesítménye, vagyis

minden harmadik használt Audi A8-as óráját manipulálták.

A német prémium autókat nagy mértékben érinti ez a csalás, mert ezeknél éri meg leginkább: drágábbak és magasabb a profit rajtuk egy kedvezőbbnek látszó óraállással.

Mára érdemes vigyázni a hibridekkel és az elektromos autókkal is, mert a növekvő népszerűségük miatt ezeknél is egyre gyakoribb a futásteljesítmény-csalás. A Volkswagen Jetta a hibrid változatának kilométeróráját például nagyobb számban tekerik vissza, mint a dízel-, vagy benzin üzemelésű járművekét.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 05:35
×
×
×
×