Infostart.hu
eur:
388.94
usd:
331.14
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Az 52. Kékszalag Nagydíj tókerülő vitorlásverseny mezőnye Balatonkenese közelében 2020. július 30-án.
Nyitókép: MTI/Varga György

Drámai a helyzet a Balatonnál

A kikötők megteltek, és számos hajótulajdonos nem is tudná kifizetni a magas bérleti díjat. De akkor hová kerülnek a hajók? A megoldás a bójázás lehet.

Több mint 210 vitorlástulajdonos jelezte írásban, hogy szeretné bóján tartani hajóját a Balatonon. A kikötőhelyek ugyanis elfogytak, vagy megfizethetetlenek. Szakértői csapat alakult, hogy feltérképezzék a múltban létező, mára már elfeledett bójázás lehetőségeit.

Lehet, hogy az idei szezonban sok helyen találkozhatunk bójához kötött vitorlásokkal a magyar tengeren. Ezen dolgozik Gerő András, aki szerint a kikötőkben minden helyet eladtak, ráadásul, mint mondja, a megemelt kikötői árakat a kisebb hajók tulajdonosai nem tudják kifizetni, így számos vitorlás partra kerül.

Gerő András szerint drámai a helyzet. Megoldást kell keresni a kiszoruló hajók elhelyezésére, mert lehet, hogy a legtöbb veszélyes hulladékként végzi. A beérkező panaszlevelekből észleltem a bajt, és megkerestem azokat, akik segíteni tudnak.

Végignéztük, hogy mi lenne a teendő, hogy lehetne ezt megoldani, milyenek a jogszabályok. Elvileg a Balatonon nem tiltott a bójázás. Egyébként a az északi parton a múlt század végéig főleg ily módon álltak a csónakok és vitorlások – mondta Gerő András a likebalaton.hu kérdésére.

Ha sokunknak nem is tűnt fel, az igazság az, hogy most is több száz hajó van bóján a Balatonon.

Ők azok, akik áldozatként kikerültek a kikötőkből. A bevállalósabbak házilag barkácsolt eszközön állnak, például egy kibetonozott traktorgumira kötve. De ez nem környezetkímélő, ráadásul veszélyes. Képzeljük el, ha egy elsüllyedt hajóba beakad egy arra rohanó vitorlás! Súlyosan megsérülhet, hiszen a víz alatt nem láthatjuk az akadályt.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×