eur:
411.97
usd:
393.93
bux:
79820.53
2024. november 25. hétfő Katalin
Az 52. Kékszalag Nagydíj tókerülő vitorlásverseny mezőnye Balatonkenese közelében 2020. július 30-án.
Nyitókép: MTI/Varga György

Drámai a helyzet a Balatonnál

A kikötők megteltek, és számos hajótulajdonos nem is tudná kifizetni a magas bérleti díjat. De akkor hová kerülnek a hajók? A megoldás a bójázás lehet.

Több mint 210 vitorlástulajdonos jelezte írásban, hogy szeretné bóján tartani hajóját a Balatonon. A kikötőhelyek ugyanis elfogytak, vagy megfizethetetlenek. Szakértői csapat alakult, hogy feltérképezzék a múltban létező, mára már elfeledett bójázás lehetőségeit.

Lehet, hogy az idei szezonban sok helyen találkozhatunk bójához kötött vitorlásokkal a magyar tengeren. Ezen dolgozik Gerő András, aki szerint a kikötőkben minden helyet eladtak, ráadásul, mint mondja, a megemelt kikötői árakat a kisebb hajók tulajdonosai nem tudják kifizetni, így számos vitorlás partra kerül.

Gerő András szerint drámai a helyzet. Megoldást kell keresni a kiszoruló hajók elhelyezésére, mert lehet, hogy a legtöbb veszélyes hulladékként végzi. A beérkező panaszlevelekből észleltem a bajt, és megkerestem azokat, akik segíteni tudnak.

Végignéztük, hogy mi lenne a teendő, hogy lehetne ezt megoldani, milyenek a jogszabályok. Elvileg a Balatonon nem tiltott a bójázás. Egyébként a az északi parton a múlt század végéig főleg ily módon álltak a csónakok és vitorlások – mondta Gerő András a likebalaton.hu kérdésére.

Ha sokunknak nem is tűnt fel, az igazság az, hogy most is több száz hajó van bóján a Balatonon.

Ők azok, akik áldozatként kikerültek a kikötőkből. A bevállalósabbak házilag barkácsolt eszközön állnak, például egy kibetonozott traktorgumira kötve. De ez nem környezetkímélő, ráadásul veszélyes. Képzeljük el, ha egy elsüllyedt hajóba beakad egy arra rohanó vitorlás! Súlyosan megsérülhet, hiszen a víz alatt nem láthatjuk az akadályt.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a béregyezségről: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a béregyezségről: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×