Már majdnem annyi gyermekes családban van a gyerek(ek) által használt mobiltelefon, mint tévé, és a mobil az esetek többségében okostelefon – vagyis egyszerre a kapcsolattartás és az ismeretszerzés eszköze - derül ki az NMHH kutatásából. Ez is mutatja, hogy mekkora szerepe lehet a digitális megoldásoknak abban, hogy a fiatal generációk sikeresen birkózzanak meg a jelen és a jövő kihívásaival a tanulás, tanítás révén. Ezért döntött úgy a Telekom, hogy belép az oktatás területére, lehetővé téve, hogy a lehető legkorszerűbb tudás juthasson el - a legfejlettebb, leginkább élményszerű módszerekkel - a fiatalokhoz az osztályterembe.
A Telekom oktatási programja egy pilot projekttel indul, amelynek keretében egy kiválasztott iskolában a vállalat által fejlesztett újszerű digitális tartalmakat próbálnak ki a tanulók, hogy azután az anyagok a projektet koordináló pedagógus, Polyák-Pásztor Diána, illetve a Kőbányai Szent László Gimnázium diákjainak kreativitására támaszkodva a közös munka során fejlődhessenek tovább. Olyan digitális tartalmak elkészítése a cél, amelyek illeszkednek a tanmenetbe, ugyanakkor a közösségi média felületeit és a digitális technológiát – például insta filterek, 360 fokos videók, interaktív térképek és grafikák, online kvízek formájában - is integrálják.
Polyák-Pásztor Diána, a projekt koordinátor tanára szerint a segítség azért hasznos, mert azoknak is biztosítja a bevonódás lehetőségét, akiket a hagyományos ismeretátadási eszközökkel nehezebb megszólítani.
A tartalomfejlesztésbe szakmai partnerként a Magyartanárok Egyesülete is bekapcsolódik.
„Az oktatás digitalizálásában az egyik legnagyobb kihívás a jól használható digitális tartalmak elkészítése. Az a tény, hogy itt az anyagok a diákok aktív részvételével, folyamatos tesztelés során formálódnak, jelentősen növeli annak esélyét, hogy hasznos, praktikus, más intézményekben is jól adaptálható megoldások születnek” – mondta Kriston Attila a Magyartanárok Egyesülete képviselője, a projekt során készülő digitális tartalmak véleményező tanára.