2010 és 2020 között jelentősen, 43 százalékkal csökkent a magyarországi üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagvállalatainak önkéntes vállalásai nyomán - közölte a szövetség.
Meglévő receptúrák átalakításával, illetve új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalória tartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 57 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül 2010 és 2020 között. Mindemellett a cégek tudatos fogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat, hogy egyre többen válasszák az alacsony energia tartalmú vagy kalóriamentes italokat - tették hozzá.
Az üdítőitalokból bevitt kalória 2-3 százaléka a magyarországi fogyasztók által átlagosan bevitt, teljes energia (kalória) mennyiségének a szövetség tájékoztatása szerint.
"A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség által tett önkéntes vállalás az üdítőitalok cukor- és kalóriacsökkentésére egy figyelemreméltó hosszú távú célkitűzés. Példaértékű az a munka és céltudatosság, melyet a szövetség tagjai, így a hazai és nemzetközi vállalatok képviselői mutattak és mutatnak a vállalás megvalósulása érdekében. Mindez magában foglalja az új, innovatív technológiák alkalmazását és a folyamatos termékfejlesztést, mellyel jelentős mértékben erősítik a hazai élelmiszer-feldolgozó ágazat versenyképességét is" - idézték a közleményben Nagy István agrárminisztert.