Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Védőmaszkot viselő férfi halad el egy falfestmény előtt a brazíliai Sao Paulo egyik metróállomása közelében 2020. május 4-én. A koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében ettől a naptól kötelező maszkot viselni a tömegközlekedési eszközökön a városban.
Nyitókép: MTI/EPA/EFE/Fernando Bizerra

Sokkal többet autózunk és kevesebbet tömegközlekedünk a járvány idején

Erősen megváltoztak a mobilitási szokásaink. A sok rossz között a jó hír, hogy előtérbe került a kerékpározás.

A koronavírus terjedése miatt világszerte jelentősen megváltoztak a napi mobilitási szokások: a saját tulajdonú személygépkocsik és kerékpárok váltak a legnépszerűbb közlekedési eszközökké, miközben a háttérbe került a tömegközlekedés és az utazásmegosztó szolgáltatások használata – derül ki 2020-as Continental Mobilitási Tanulmányból.

E szerint Franciaországban és Németországban a válaszadók 80 százaléka, az Amerikai Egyesült Államokban 81 százaléka jelezte, hogy a járvány miatt megváltoztatta napi mobilitási szokásait. Ázsiában az átalakulás még nagyobb volt, Japánban az emberek 88 százaléka, Kínában pedig 93 százaléka számolt be erről.

Noha a krízishelyzet ideje alatt sokak számára jelentősen csökkent az utazás mértéke, a vizsgálat rámutatott, hogy

az emberek gyakrabban használják autóikat. Ez különösen Kínára igaz, ahol a megkérdezettek csaknem fele jelezte, hogy többször ül autóba.

Németországban a megkérdezettek negyede használt gyakrabban autót, mint a járvány kitörése előtt. Még Franciaországban is a lakosság 16 százaléka utazik a korábbinál gyakrabban személygépkocsival. Az Egyesült Államokban és Japánban is hasonló a tendencia figyelhető meg.

A járvány hatására a személygépkocsik mellett a kerékpárok használata is nőtt, a legnagyobb mértékben, 34 százalékkal Kínában, amelyet Németország követ 21 százalékkal.

Németországban a megkérdezettek fele kevesebbet utazik tömegközlekedési eszközökkel, mint korábban, Kínában és Japánban pedig az embereknek több mint az 50 százaléka mondta ugyanezt.

Ugyanakkor az Egyesült Államokban a válaszadók 56, Franciaországban pedig 48 százaléka nem változtatott a busszal vagy vonattal történő utazásain. Kínában, Japánban és Németországban ezt csak a megkérdezettek harmada mondta.

A Continental technológiai vállalat 2011 óta készíti el rendszeres időközönként a Continental Mobilitási Tanulmányt az infassal (Institute for Applied Social Sciences) együttműködésben a mobilitási szokásokról Németországban, Franciaországban, az Egyesült Államokban, Japánban és Kínában.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×