eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Cupertino, 2016. október 27.Tim Cook, az Apple amerikai számítástechnikai cég vezérigazgatója a vállalat újdonságait bemutató rendezvényen az Apple kaliforniai központjában, Cupertinóban 2016. október 27-én. (MTI/EPA/Tony Avelar)
Nyitókép: Tony Avelar

Visszaelőzött az Apple

Három év után ismét az Apple a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2021-es Global 500 ranglistája szerint.

A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 263,4 milliárd dollár, 87 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég tavaly a harmadik, egy évvel korábban és az azt megelőző évben egyaránt a második volt a listán.

A második helyre szorult vissza az előző három év listavezetője, az Amazon.com, amelynek a márkaértéke 15 százalékkal, 254,2 milliárd dollárra emelkedett.

A Google a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 1 százalékkal, 191,2 milliárd dollárra nőtt.

Megőrizte negyedik helyét a Microsoft, márkaértéke 117,1 milliárd dollárról 140,4 milliárd dollárra nőtt.

  • Nincs változás az ötödik helyen sem, a Samsung márkaértéke 94,5 milliárd dollárról 102,6 milliárd dollárra emelkedett.
  • A tavalyi nyolcadik helyről a hatodik helyre jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci márkaértéke 77,5 milliárd dollárról 93,19 milliárd dollárra nőtt.
  • A hetedik helyen maradt a Facebook, amelynek a piaci márkaértéke 79,8 milliárd dollárról 81,48 milliárd dollárra emelkedett.
  • A tavalyi hatodik helyről a nyolcadikra csúszott vissza a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 80,1 milliárd dollárról 72,8 milliárd dollárra csökkent.
  • A listán a kilencedik a Verizon (68,9 milliárd dollár),
  • a tizedik pedig a WeChat (67,9 milliárd dollár).

Azt, hogy mekkora befolyása van a technológiai innovációnak a brandérték alakítására, a legjobban a Tesla esete bizonyítja. Az elektromos autógyártó márkaértéke egy év alatt 158 százalékkal, 32 milliárd dollárra emelkedett, ilyen jelentős drágulást a listán szereplő egyetlen cég sem ért el.

Az értéknövekedés tekintetében a második az Alibaba.com, amelynek márkaértéke 108 százalékkal, 39,2 milliárd dollárra emelkedett.

A pandémia különösen sújtotta a légi közlekedésben érintett cégeket, a repülőgépgyártó Boeing márkaértéke 40 százalékkal, 13,6 milliárd dollárra csökkent, az Airbus-é pedig 36 százalékkal, 9,1 milliárd dollárra esett, míg az American Airlines légitársaság márkaértéke 40 százalékkal, 5,3 milliárd dollárra süllyedt.

Címlapról ajánljuk

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×