Felmérést végzett a közelmúltban a Magyar Kerékpárosklub azt tudakolva, mely fejlesztéseket tartanák a legfontosabbnak a Budapesten közlekedők, a 909-en töltötték ki a szervezet kérdőívét, több fejlesztést is meg lehetett jelölni.
Az alábbi grafikán látszik, "mit kíván a pesti bringás".
Az ábráról leolvasható, hogy a Nagykörút és a Rákóczi út "faltól falig" kerékpárosbarát felújítása a válaszadók csaknem kétharmadának lenne fontos, de a budai Duna-part és a külváros-belváros összekötés kerékpárúton (Hűvösvölgy, Dél-Pest, Kőbánya) szintén a válaszadók több mint 50 százalékának találkozna az ízlésével.
A "dobogóra" még a Lánchíd kerékpárosbarát forgalomcsillapítása került fel a József Attila utcával közös projektben.
A válaszadóknak csak alig egytizede sorolta a legfontosabb tennivalók közé a szemléletformáló kampányok szervezését, illetve a kétoldali kerékpárutat a Bajcsy-Zsilinszky úton.
A Magyar Kerékpárosklub korábbi, reprezentatív kutatásából kiderült, a főváros által hivatalosan 2030-ra áhított 10 százalékos kerékpáros közlekedési részarány 2014-ben 2 százaléknál tartott, de a budapesti felnőttek 72 százaléka közlekedne ezzel az eszközzel elsősorban, ha javulnának a feltételek. A budapestiek 5-ös skálán 4-esre osztályozták a kerékpáros fejlesztések fontosságát, és kéharmaduknak már most elérhető is lenne a kerékpár mint eszköz.