Infostart.hu
eur:
390.73
usd:
331.55
bux:
111046.97
2025. december 23. kedd Viktória

Újabb sarcot vetett ki az autósokra London polgármestere a tiszta levegőért

A jövő héten a világon elsőként vezetnek be ultra alacsony károsanyag-kibocsátású zónát (ULEZ) a brit fővárosban.

Egy friss kutatás szerint kétmillió ember, köztük 400 ezer gyermek él London olyan területein, ahol a levegő szennyezettsége meghaladja a törvényes határértéket - közölte a brit főváros polgármestere, Sadiq Khan.

2013 és 2016 között nem javult jelentős metropolisz levegőjének káros nitrogén-dioxid-szintje, a város egyes területein pedig még rosszabb is lett a helyzet. A levegő minőségét elemző vizsgálat adatait egy héttel azelőtt hozták nyilvánosságra, hogy London belvárosában bevezetik az ultra alacsony károsanyag-kibocsátású zónát (ULEZ).

Ide a nem megfelelő károsanyag-kibocsátású járművek a nap 24 órájában, a hét minden napján csak díjfizetés ellenében hajthatnak be, átlagosan 12,5 fontot (4690 forint) kell fizetniük az autóknak a meglévő dugódíj mellett.

A King's College London (KCL) tanulmánya kimutatta, hogy amennyiben folytatódna a 2010 és 2016 közötti tétlenség a levegő nitrogén-dioxid-szintjével kapcsolatban, 193 évre lenne szükség arra, hogy a levegő szennyezettsége a törvényes határértéken belülre kerüljön. Khan a KCL javaslatai alapján új irányelvekkel hat évre akarja csökkenteni ezt a folyamatot, tehát azt akarja elérni, hogy 2025-re a londoni levegő a szennyezési határértéken belül kerüljön.

A polgármester hangsúlyozta, hogy a hatalmában álló minden eszközt felhasznál a helyzet kezelésére a város busz- és a taxiflottájának modernizálásától a legnagyobb szabású monitorhálózat létrehozásáig.

Az új kezdeményezést Penny Woods, a Brit Tüdő Alapítvány vezetője is üdvözölte. Emlékeztetett arra, hogy a légszennyezettség súlyos hatással van az egészségre, különösen a gyerekek, az idősek és a tüdő- és szívbetegek egészségére.

New York légszennyezettségének csökkentése érdekében a város vezetése az amerikai városok közül elsőként akar bevezetni dugódíjat. A kezdeményezéssel, amely 2021-től léphet életbe, 2050-re a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentését akarják elérni.

A tervek szerint a csúcsidőben Manhattanbe behajtó személyautósok 12 dollárt (3400 forint), a kamionok 25 dollárt fizetnének, éjszaka és hétvégén, tehát csúcsidőn kívül pedig kevesebbet. A New York-i dugódíj bevezetéséhez a londoni, stockholmi és szingapúri kezdeményezések szolgálnak mintául.

Címlapról ajánljuk
Oeconomus: negyedannyi halat eszünk, mint az EU-átlag, de egy esetben élen állunk

Oeconomus: negyedannyi halat eszünk, mint az EU-átlag, de egy esetben élen állunk

A halfogyasztásunk jelentős része karácsonyra korlátozódik – mondta el Erdélyi Dóra, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány senior elemzője az InfoRádióban.

A januártól életbe lépő változásokról szólt az idei utolsó Kormányinfó

Az ünnepek miatt szokatlan időben, kedden délután fél 4-től kezdték a Kormányinfót. Orbán Viktor miniszterelnök korábban azt posztolta, hogy az év valószínűleg utolsó kormányülését tartották kedden. A Kormányinfón nem hangzott el nagy bejelentés, elsősorban a januártól életbe lépő változásokat ismertették. A kormányülésen szó esett a Benes-dekrétumokról is, Orbán Viktor tárgyalt szlovák kollégájával az ügyről – mondta Gulyás Gergely.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×