Az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok kérését követően az ágazat öt vezető vállalata, az Avis, a Europcar, az Enterprise, a Hertz és a Sixt átalakította az autókölcsönzés árainak nyilvánosságra hozatalának módját - közölte minap az uniós bizottság.
Az érintett vállalatok némelyike nem hajtotta végre azokat az átalakítáoksat, hogy az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok szerint teljesen megfeleljenek az uniós fogyasztóvédelmi törvényeknek - írja az Autószektor.
Az Avis vállalta, hogy a hátralévő változtatásokat májusig elvégzi. A Europcar - amelynek már a Goldcar is része - a fennmaradó módosításokat júniusig fogja végrehajtani. A Hertz pedig elkötelezte magát amellett, hogy az összes szükséges változtatást legkésőbb 2020 első negyedévéig meg fogja valósítani.
A cégek vállalták, hogy minden díjat feltüntetnek a teljes foglalási árban.
E díjnak minden további költséget tartalmaznia kell, beleértve bizonyos üzemanyagdíjakat, repülőtéri díjakat, az úgynevezett fiatal járművezető pótdíját, vagy az egyirányú autóbérlés díját, ha a visszavitel helye eltér a felvételi helytől. A legfontosabb bérlési szolgáltatások egyértelmű leírását is vállalták az általános szerződési feltételekben minden nemzeti nyelven.
Az árajánlatban egyértelműen fel fogják tüntetni a választható extra szolgáltatások árát és részleteit, és
fel fogják tüntetni, hogy a bérleti alapdíjba milyen kártérítési tételek tartoznak bele, és főként azt, hogy a gépjárművezetőnek mit kell még kifizetnie.
A megállapodás előtt a fogyasztónak azt is a tudomására fogják hozni, hogy az ár tartalmaz-e további baleset-biztosítási vagy önrész-csökkentő biztosítási tételeket.