Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Nike.com

Jön a százezer forintos hihetetlen okoscipő

Február közepén kerül a boltokba az okoscipő, amely nemcsak adatokat gyűjt a használatról, hanem idomul a viselő lábához is. 

Három éve dolgozik a Nike az Adapt BB cipő fejlesztésén, a Fast Company cikke szerint ez a cég legtöbbet tesztelt terméke. A kosárlabdacipőt az amatőröktől a profikig próbálták, állítólag több mint negyvenezer kilométert tettek meg bennük. A gondos előkészület nem véletlen: az az első okoscipő, amely a használójától és a használatától függőn igazítja magát a tulajdonos lábára.

A cipő talpába szerelt processzor, kisegítő áramkörök és egy kis motor felel a felsőrész lábfejre igazításáért. Ez a technológia kapcsolatot teremt a cég, a cipő és a felhasználója között. A cipőhöz ugyanis egy mobiltelefonos alkalmazás is tartozik. Ennek segítségével a cipőbe épített apró szenzorok révén a cipő „ráigazítja” magát használója lábára. A rendszer pedig tárolja és elemezhetővé teszi a szenzorok gyűjtötte adatokat, így azok a Bluetooth-kapcsolat révén az applikációba juthatnak.

Ennek megfelelően a cipőt időnként tölteni kell, bár a Nike szerint akár 10 napig is működik egyetlen töltéssel.

A cég elsősorban sportcélokra ajánlja a fűző nélküli, lábra simuló cipőt, mert nagy segítséget adhat a jobb teljesítmény eléréséhez. A kinézete is egyedi a lábbelinek, amelyen nincsenek fűzők, viszont világító, változtatható színű LED-szenzorok vannak a talpa oldalán.

Az okoscipőt február 17-től lehet megvásárolni, az induló ára 350 dollár (mintegy 99 ezer forint) lesz. A cég azonban azt ígéri, hogy a technológiát más cipőiben is alkalmazni fogja a közeljövőben.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×