Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.71
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pexels

Sajátos megoldással javítanának a közlekedési káoszon

Drótkötélpályát is építene a közlekedési problémák megoldására az ausztriai Linz városa.

A megvalósíthatósági tanulmány pozitív eredményt hozott, és már csak a költségeket kell előteremteni - közölte Klaus Luger polgármester és Markus Hein közlekedési tanácsos egy hétfői sajtótájékoztatón.

Felső-Ausztria tartomány székhelye a bolíviai fővárosról vesz példát, ahol egy 8 vonalból álló drótkötélpálya-hálózatot már napi 230 ezer utas vesz igénybe.

Linz egy 10 kilométeres, kilenc állomásból álló drótkötélpályával kötné össze a város déli részén fekvő Ebelsberg-pályaudvart az északi Pleschinger-tóval, közvetlen átszállási lehetőséget biztosítva két HÉV-vonalhoz és egy villamoshoz, valamint megközelíthetővé téve a linzi ipari zónát. A 2012-es forgalmi adatokat alapul véve napi 45 ezer utassal számolhatnának.

A beruházás 175 vagy 283 millió euróba kerül, attól függően, hogy a nagyobb vagy kisebb teljesítményű (három- vagy egyköteles) változatot építik meg. A nagyobbik változat gondolái akár 35 utast is szállíthatnának.

A világrekorder Bolíviában van

A világ legnagyobb, tömegközlekedési célokat szolgáló városi drótkötélpálya-hálózata a bolíviai fővárosban, La Pazban és a vele egybeépült El Altóban működik, ahol szeptemberben kezdte meg működését a nyolcadik lanovka. A hálózat kiépítésének második szakaszában 2019 végéig további hat vonalat terveznek, 20 kilométer össztávolságban, együttesen 23 állomással.

A La Paz-i drótkötélpályákat a Doppelmayr osztrák cég építi.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×