eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Nyitókép: Pexels

Sajátos megoldással javítanának a közlekedési káoszon

Drótkötélpályát is építene a közlekedési problémák megoldására az ausztriai Linz városa.

A megvalósíthatósági tanulmány pozitív eredményt hozott, és már csak a költségeket kell előteremteni - közölte Klaus Luger polgármester és Markus Hein közlekedési tanácsos egy hétfői sajtótájékoztatón.

Felső-Ausztria tartomány székhelye a bolíviai fővárosról vesz példát, ahol egy 8 vonalból álló drótkötélpálya-hálózatot már napi 230 ezer utas vesz igénybe.

Linz egy 10 kilométeres, kilenc állomásból álló drótkötélpályával kötné össze a város déli részén fekvő Ebelsberg-pályaudvart az északi Pleschinger-tóval, közvetlen átszállási lehetőséget biztosítva két HÉV-vonalhoz és egy villamoshoz, valamint megközelíthetővé téve a linzi ipari zónát. A 2012-es forgalmi adatokat alapul véve napi 45 ezer utassal számolhatnának.

A beruházás 175 vagy 283 millió euróba kerül, attól függően, hogy a nagyobb vagy kisebb teljesítményű (három- vagy egyköteles) változatot építik meg. A nagyobbik változat gondolái akár 35 utast is szállíthatnának.

A világrekorder Bolíviában van

A világ legnagyobb, tömegközlekedési célokat szolgáló városi drótkötélpálya-hálózata a bolíviai fővárosban, La Pazban és a vele egybeépült El Altóban működik, ahol szeptemberben kezdte meg működését a nyolcadik lanovka. A hálózat kiépítésének második szakaszában 2019 végéig további hat vonalat terveznek, 20 kilométer össztávolságban, együttesen 23 állomással.

A La Paz-i drótkötélpályákat a Doppelmayr osztrák cég építi.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Elmaradt a szélsőjobboldali áttörés, de igazán kaotikus forgatókönyv valósult meg – Mi lesz most Franciaországban?

Elmaradt a szélsőjobboldali áttörés, de igazán kaotikus forgatókönyv valósult meg – Mi lesz most Franciaországban?

Meglepetésszerű eredmény született a magas részvétellel lezajlott francia nemzetgyűlési választások második fordulójában. Bár szinte minden felmérés a Marine Le Pen-féle Nemzeti Tömörülés győzelmét jósolta, az exit pollok szerint a baloldali pártok összefogása, az Új Népfront szerezte meg a legtöbb mandátumot, második helyre pedig az Emmanuel Macron elnök mögötti centrista Együtt formáció futott be. Úgy néz ki, a „republikánus front”, vagyis a baloldali és centrista jelöltek egymás javára történő visszalépése működött, és ezzel sokadszorra sikerült megakadályozni a szélsőjobboldal győzelmét. Az exit pollok alapján becsülhető erőviszonyok ugyanakkor azt mutatják, az abszolút többség senkinek nem lesz meg, ami bizonytalan helyzetet idézhet elő Franciaországban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×