eur:
400.61
usd:
350.93
bux:
0
2025. június 11. szerda Barnabás
A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony vontatja a Tekergő nevű menetrend szerinti gyorsvonatot a Balaton északi partján, Aszófőnél 2018. július 29-én.
Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán

Szergej régi formájában pöfögött a Balaton körül - fotó

A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony vontatta a Tekergő nevű menetrend szerinti gyorsvonatot a Balaton északi partján.

Balatonarács, 2018. július 29.
A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony, a Kék hullám nevű menetrend szerinti gyorsvonat Balatonarácsnál 2018. július 29-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony vontatja a Kék hullám nevű menetrend szerinti gyorsvonat Balatonarácsnál 2018. július 29-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán

A MÁV M62 sorozat a MÁV részére szállított legnagyobb darabszámú fővonali Co'Co' tengelyelrendezésű dízel-villamos mozdony sorozata. Beceneve „Szergej” - olvasható a Wikipédia cikkében.

A mozdony története

Az M62-t a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár (ma: Luhanszki Mozdonygyár) fejlesztette ki a MÁV megrendelésére. Később a típust a Szovjetunióban és néhány más volt szocialista országban (Mongólia, Kuba, Lengyelország) is üzembe állították.

A sorozatot hazánkba 1965 és 1978 között szállították M62 001 és 270, széles nyomtávú változatban pedig M62 501 és 518 közötti pályaszámokkal. A hetvenes évek végén 3 db széles nyomtávú mozdonyt átalakítottak normál nyomtávolságúra, így a hagyományos M62 sorozat 001-től 273-ig terjedt. A normál nyomtávolságú mozdonyokat az egész országban szétosztva megtalálhatjuk, míg a széles nyomtávú mozdonyok a Záhony–Fényeslitke–Eperjeske átrakó körzetben dolgoznak, záhonyi telephellyel. Bár az M62 sorozat alapvetően tehervonatok vontatására lett beszerezve, már a kezdeti időktől használták nehéz személyszállító vonatok továbbítására. Saját fűtőgenerátor híján a fűtési szezonban kezdetben kazánkocsival, később VFK villamos fűtőkocsival kiegészítve közlekedtek. Nagy szerephez jutott a sorozat a Balaton két partjának nyári csúcsforgalmában is, eleinte mind a kanizsai, mind a tapolcai, utóbb már csak az északi parti vasútvonalon.

A sorozat jelentősebb selejtezése az igények csökkenésével 1991-ben kezdődött, darabszámuk a selejtezésekkel és külföldi eladásokkal mintegy a negyedére csökkent. Jelenleg 85 darab van állományban. Szolnok, Szeged, Záhony, Ferencváros, Dombóvár, Hatvan, Miskolc, Szombathely, Székesfehérvár és Debrecen között vannak elosztva.

A mozdonyokba kétütemű dízelmotorok vannak beépítve.

Aszófő, 2018. július 29.
A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony vontatja a Tekergő nevű menetrend szerinti gyorsvonatot a Balaton északi partján, Aszófőnél 2018. július 29-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony vontatja a Tekergő nevű menetrend szerinti gyorsvonatot a Balaton északi partján, Aszófőnél 2018. július 29-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Álhírek terjednek a KRESZ-változásokról: ne hagyja, hogy megvezessék

Csupán álhír, hogy változott volna június 1-jévek a kerékpárok kötelező felszerelésének listája – mondta el az InfoRádióban a Magyar Kerékpárosklub elnöke. Kürti Gábor beszélt a bringásokat érintő tervezett KRESZ-változásokról és arról is, hogy megkülönböztetik-e majd a versenyzőket az utakon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.11. szerda, 18:00
Siklósi Péter
a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója
Kellemetlen meglepetés az inflációban

Kellemetlen meglepetés az inflációban

Májusban 4,4%-os volt az egy évre visszatekintő drágulás Magyarországon - jelentette ma reggel a Központi Statisztikai Hivatal. Előzetesen a szakértők arra számítottak, hogy az áprilisban látott 4,2%-os szinten marad az infláció.Úgy tűnik, a meglepetés faktort az élelmiszerárak jelentették, az árrésstop eresztékein beszivárog a drágulás. Kedvező viszont, hogy a tartósabb ármozgásokat megragadni hivatott maginflációs mutató kissé csökkenni tudott.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×