Infostart.hu
eur:
383.07
usd:
326.48
bux:
109763.14
2025. december 12. péntek Gabriella
A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony vontatja a Tekergő nevű menetrend szerinti gyorsvonatot a Balaton északi partján, Aszófőnél 2018. július 29-én.
Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán

Szergej régi formájában pöfögött a Balaton körül - fotó

A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony vontatta a Tekergő nevű menetrend szerinti gyorsvonatot a Balaton északi partján.

Balatonarács, 2018. július 29.
A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony, a Kék hullám nevű menetrend szerinti gyorsvonat Balatonarácsnál 2018. július 29-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony vontatja a Kék hullám nevű menetrend szerinti gyorsvonat Balatonarácsnál 2018. július 29-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán

A MÁV M62 sorozat a MÁV részére szállított legnagyobb darabszámú fővonali Co'Co' tengelyelrendezésű dízel-villamos mozdony sorozata. Beceneve „Szergej” - olvasható a Wikipédia cikkében.

A mozdony története

Az M62-t a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár (ma: Luhanszki Mozdonygyár) fejlesztette ki a MÁV megrendelésére. Később a típust a Szovjetunióban és néhány más volt szocialista országban (Mongólia, Kuba, Lengyelország) is üzembe állították.

A sorozatot hazánkba 1965 és 1978 között szállították M62 001 és 270, széles nyomtávú változatban pedig M62 501 és 518 közötti pályaszámokkal. A hetvenes évek végén 3 db széles nyomtávú mozdonyt átalakítottak normál nyomtávolságúra, így a hagyományos M62 sorozat 001-től 273-ig terjedt. A normál nyomtávolságú mozdonyokat az egész országban szétosztva megtalálhatjuk, míg a széles nyomtávú mozdonyok a Záhony–Fényeslitke–Eperjeske átrakó körzetben dolgoznak, záhonyi telephellyel. Bár az M62 sorozat alapvetően tehervonatok vontatására lett beszerezve, már a kezdeti időktől használták nehéz személyszállító vonatok továbbítására. Saját fűtőgenerátor híján a fűtési szezonban kezdetben kazánkocsival, később VFK villamos fűtőkocsival kiegészítve közlekedtek. Nagy szerephez jutott a sorozat a Balaton két partjának nyári csúcsforgalmában is, eleinte mind a kanizsai, mind a tapolcai, utóbb már csak az északi parti vasútvonalon.

A sorozat jelentősebb selejtezése az igények csökkenésével 1991-ben kezdődött, darabszámuk a selejtezésekkel és külföldi eladásokkal mintegy a negyedére csökkent. Jelenleg 85 darab van állományban. Szolnok, Szeged, Záhony, Ferencváros, Dombóvár, Hatvan, Miskolc, Szombathely, Székesfehérvár és Debrecen között vannak elosztva.

A mozdonyokba kétütemű dízelmotorok vannak beépítve.

Aszófő, 2018. július 29.
A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony vontatja a Tekergő nevű menetrend szerinti gyorsvonatot a Balaton északi partján, Aszófőnél 2018. július 29-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
A hatvanas évek stílusában lefestett M62-es Szergej elnevezésű mozdony vontatja a Tekergő nevű menetrend szerinti gyorsvonatot a Balaton északi partján, Aszófőnél 2018. július 29-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Címlapról ajánljuk
Nagyító alatt a Fitch-ítélet – Palócz Éva: ennyire rossz makro- és reálgazdasági mutatót egyik országban sem mérnek

Nagyító alatt a Fitch-ítélet – Palócz Éva: ennyire rossz makro- és reálgazdasági mutatót egyik országban sem mérnek

A Fitch Ratings részletesen megindolkolta, miért rontotta stabilról negatívra Magyarország adósbesorolásának kilátását. A hitelminősítő szerint a fő ok a költségvetési helyzet, a költségvetési politika kiszámíthatóságának gyengülése volt, de kiemelte azt is, hogy a gazdasági növekedés a korábbi várakozásoknál kisebb maradt.

Ukrajnai béketárgyalás: Donald Trumpnak elege van a „csak a találkozó kedvéért megtartott” találkozókból

Az Egyesült Államok akkor vesz részt szombaton az európai vezetők és Ukrajna által kezdeményezett tárgyalásokon, amennyiben az esélyt hordoz arra, hogy a konfliktus megoldása felé lépjenek – jelentette ki Donald Trump amerikai elnök csütörtökön.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×