Infostart.hu
eur:
364.45
usd:
316.32
bux:
150381.6
2026. augusztus 13. csütörtök Ipoly

Agysorvadást okozhat az egyik legnépszerűbb diétás módszer

Egy amerikai kutatás eredménye szerint a fehérjében gazdag diéták növelik az agysorvadás és az időskori demencia kockázatát.

A New Yorki-i Mount Sinai School of Medicine kutatói azt vizsgálták egereken, hogy a rendkívül népszerű Atkins-diéta, amely fehérjében gazdag és szénhidrátban szegény étrendet ír elő a követőinek, milyen hatással van az agyra.

Azt találták, hogy azoknak az egereknek az agyműködése, amelyeket Atkins-típusú diétán tartottak, öt százalékkal volt gyengébb, mint azoknak, amelyeknél más étrendet alkalmaztak. Ráadásul az agy memóriáért felelős területei is kevésbé fejlődtek megfelelően az Atkins-étrendet követő állatoknál.

Az amerikai kutatók szerint a fehérjében gazdag és szénhidrátban szegény étrend fogékonyabbá teszi az agyat az Alzheimer-kór kialakulására.

A kétezres évek elején, az Atkins-őrület csúcspontján világszerte több millióan (köztük rengeteg híresség) követte a diétát, amely arra ösztönözte a fogyni vágyókat, hogy étrendjüket húsból, tojásból és sajtból állítsák össze, és száműzzék a magas szénhidráttartalmú ételeket, mint például a kenyeret, a rizst és a tésztát.

Táplálkozási szakértők már korábban is hangoztatták, hogy az Atkins-diétával túl sok zsír kerül a szervezetbe, amely szív- és veseproblémákhoz vezethet.

Sam Gandy, a kutatást vezető professzor elmondta: további vizsgálatokra van szükség, hogy megerősítsék az Atkins-diéta és az agysorvadás közötti kapcsolatot. Azonban hozzátette, hogy a mostani kutatásuk így is váratlan eredményt hozott, mivel kimutatták, hogy az étrend az agytömeg csökkenéséhez vezethet.

Korábbi vizsgálatok bebizonyították, hogy a mediterrán típusú, zöldségben, gyümölcsben és halban gazdag étrend lelassíthatja az agysorvadás folyamatát és csökkentheti az Alzheimer-kór kialakulásának a kockázatát.

Címlapról ajánljuk
Szakértő a paksi fenékküszöbről: az építése nemzetközi szinten is bravúrmunka lehet

Szakértő a paksi fenékküszöbről: az építése nemzetközi szinten is bravúrmunka lehet

Egy dunai fenékküszöb építésének azonnali megkezdését rendelte el a kormány a Paksi Atomerőmű és Dunaszentbenedek település között – jelentette be Magyar Péter miniszterelnök. Összesen csaknem 150 ezer köbméter követ kell ehhez felhasználni. Az InfoRádió erről kérdezte Bíró Tibort, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Környezeti Fenntarthatóság Intézetének vezetőjét.
inforadio
ARÉNA
2026.08.13. csütörtök, 18:00
Sinkó Eszter
egészségügyi közgazdász
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×