Infostart.hu
eur:
352.91
usd:
304.74
bux:
135686.33
2026. június 12. péntek Villő

Az elhízás családi vonás

A genetikai adottságoknak nagy szerepük van abban, hogy valaki túlsúlyossá válik-e, de a család életvitele is nagyban hozzájárul a gyermekkori, de még a későbbi elhízáshoz is.

Egy friss kutatás szerint sokkal gyakoribb az elhízás azon tinédzserek körében, akik családjában gyakran előfordul, hogy kihagynak étkezéseket vagy sok időt töltenek a tévé előtt.

Egy Egyesült Államokban elvégzett kutatás szerint tehát a kövérség örökletes, de elsősorban nem genetikai okok, hanem az életvitel átadása miatt. A legnagyobb hatása annak van, hogy a szülők milyen ételekre szoktatják rá a gyermekeiket, milyen szabadidős programokat szerveznek nekik.

Nagyobb veszélynek vannak kitéve például azok a gyermekek, ahol rendszeresen elmaradnak fontos étkezések.

Ez a legnagyobb rizikófaktor - mutatnak rá a kutatók, akik szerint fontos, hogy a családok rendszeres evésre szoktassák a gyermekeket, a három főétkezés közül egyik se maradjon el. Ebben az esetben ugyanis akkora az emberek éhségérzete, hogy hajlamosak túlenni magukat. Az is káros, ha a család rendszertelenül éli az életét.

Sokkal egészségesebb súlyúak azok a gyermekek, akik minden nap nagyjából ugyanabban az időpontban reggeliznek, délben főtt ételt esznek, és a vacsora sem marad el, napközben pedig gyümölcsöt is fogyasztanak.

Akik gyermekkorukban ezt látják szüleiktől, felnőttként is ezt az életvitelt tartják mércének.

Címlapról ajánljuk
Rettenetes képeket tett közzé a katasztrófavédelem
M1-duplatragédia nyolc halottal

Rettenetes képeket tett közzé a katasztrófavédelem

Egymással összefüggő két baleset történt az M1-esen Hegyeshalom felé, előbb egy kamion rohant munkagépekbe, majd a torlódásban történt tömegszerencsétlenség. Megrázó fotók.

Mohácsi új Duna-híd: százmilliárdos a tét, három alapelv szerint tervezik újra a beruházást

Felülvizsgálja a kormány a „túlárazott és pazarló” mohácsi új Duna-híd beruházását. Vitézy Dávid miniszter elmondta: egyrészt megpróbálják visszaszerezni a százmilliárd forintos nagyságrendű, előlegként már kifizetett tételeket, másrészt megnézik, lehet-e még racionálisan 2x2 sávról 2x1 sávra csökkenteni a híd, illetve az alföldi bekötőút szélességét, de mindezt úgy, hogy „torzókat nem hagyunk”.
inforadio
ARÉNA
2026.06.12. péntek, 18:00
Marsai Viktor
a Migrációkutató Intézet igazgatója, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×