Az újfajta hajtóanyagot egy titkos recept alapján állították össze a Virgin vállalatbirodalom szakértői, főleg kókuszdió és a brazil esőerdőkben honos babassupálma termésének olajából.
A gép a londoni Heathrow repülőtérről szállt fel, majd technikai problémák nélkül, másfél órás repülés után Amszterdamban landolt.
Környezetvédelmi csoportok a vasárnapi kísérleti repülést figyelemhajhász mutatványnak minősítették. A Virgin-vállalatbirodalmat vezető Sir Richard Branson a BBC-nek nyilatkozva ezt visszautasította.
Azt azonban az üzletember is elismerte, hogy az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásától mentes, tisztán bioüzemanyaggal működő repülőgépekre még hozzávetőleg tíz évet várni kell.
Azokra kritikákra, miszerint a bioüzemanyag termelése az élelmezésre szánt haszonnövényektől veszi el a termőterületet, vagy az esőerdők kiirtásának veszélyével jár, a nagyvállalkozó azt mondta: folynak a kutatások a még újabb bioüzemanyag-források után; a Virgin következő kísérleti repüléséhez például algákból nyert hajtóanyagot használnak majd.
Környezeti szakértők szerint a polgári repülés az üvegházhatást okozó szennyezőanyagok kibocsátásának 3 százalékáért felelős, az arány gyorsan növekszik.
Újabb gond a fúrt kutakkal – itt a figyelmeztetés