Az olvasási nehézséggel küzdő szülők bevallották, hogy egyszerűen kihagynak szavakat, vagy akár egész, nehezebb bekezdéseket is az esti mesékből, ha maguk sem értik, mit olvasnak.
Ennél is rosszabb a helyzet a gyerek matekleckéjével; a megkérdezett szülők harmada ismerte be, hogy nem tud segíteni a csemetéjének, mert nem érti meg a feladatot.
"Amikor a szülő felolvas a gyereknek, fizikailag is közel kerülnek egymáshoz. A szülő teljes figyelmét a gyerekre fordítja, és olyan közös élményt nyújt neki, amelyet mindketten élveznek" - hangsúlyozta Pat Spungin. A gyermekpszichológus arra is felhívta a figyelmet, hogy az a gyerek, akinek rendszeresen olvasnak mesét, könnyebben tanul meg olvasni, és szeretni is fogja a könyveket.
Egyre nagyobb problémát okoz Nagy-Britanniában is a funkcionális analfabetizmus - sokak szerint ez már egyesen a gazdasági versenyképességet veszélyezteti.
A szigetországban eléri az ötmilliót a funkcionálisan analfabéta felnőttek száma, az alapvető matematikai műveletek elvégzése pedig 17 millió embernek jelent problémát.
Minden hatodik gyerek úgy kerül ki az iskolából, hogy nem tud megfelelően olvasni, írni és összeadni.
Lottó - Harmincan is eltaláltak öt számot