eur:
396.76
usd:
359.46
bux:
72075.48
2024. szeptember 10. kedd Hunor, Nikolett

Ilyet még nem látott: sugárhajtású vonat!

Az egykori Szovjetunióban alatt számtalan meglepő konstrukció látott napvilágot, de a sugárhajtóművel ellátott vonat ezek közül is kiemelkedik. Noha a módszer nem igazán vált be, kipróbálták a sugárhajtású hajót is.

A Szovjetunióban a hetvenes években folytattak kísérleteket a repülőgépek sugárhajtóműveivel felszerelt mozdonyokkal.

A képen látható járműnek körülbelül 250 kilométer/óra volt a csúcssebessége, az erőforrást egy Jak-40-es személyszállító gépről emelték át.

A nagy sebességű mozdonyok megépítésére való törekvés nem meglepő, hiszen a Szovjetunió hatalmas vasúthálózatának legnagyobb része nem volt villamosítva, és nyilván a hadsereg is üdvözölte volna a sikeres fejlesztést.

A konstrukció végül is műszaki vakvágánynak bizonyult, nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.


Gyorsan szelte a vizet (Klikk a nagyításhoz)

Ez azonban nem vette el a mérnökök kísérletező kedvét, a képen látható hajóra egy Tu-134-es hajtóműveit építették, ezek segítségével utasokkal terhelten is 100 kilométer/óra sebességgel száguldott a vízen.

Természetesen ennek is megvoltak a hátulütői, például a hatalmas zaj és az ugyancsak tetemes üzemanyag-fogyasztás, így nem meglepő, hogy ma már nem közlekednek ezek a hajók.

Címlapról ajánljuk
Nagy Márton: nem fordulatra van szükség, hanem finomhangolásra
Aréna

Nagy Márton: nem fordulatra van szükség, hanem finomhangolásra

A gazdaságpolitika előtt álló feladatokról, a békeköltségvetés lényegéről, a várható gazdasági növekedésről és a minimálbérről is beszélt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában, de kitért a jegybankelnök kritikáira és a leendő gazdasági csúcsminiszter szerepére is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.10. kedd, 18:00
Sayfo Omar
a Migrációkutató Intézet kutatásvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×