eur:
393.69
usd:
354.13
bux:
72229.42
2024. szeptember 6. péntek Zakariás

Elárasztották a légitársaságokat a panaszosok

Az elmúlt egy évben Európában megháromszorozódtak a légitársaságok elleni panaszok - állítja egy hivatalos érdekvédelmi szervezet. A járattörlésekkel kapcsolatos bejelentések száma megötszöröződött, de a késések miatt is egyre többen panaszkodnak. Az Európai Unióban tavaly tavasz óta él az utasok jogérvényesítését elősegítő szabályozás.

Az elmúlt egy évben ötszörösére nőtt az Európai Unióban a légijáratok törlése miatt panaszok száma - jelentette a Légiközlekedést Használók Tanácsa, hozzátéve, hogy megküldte a 10 leggyakrabban bepanaszolt társaság nevét a Polgári Repülési Hatóságnak.

A Tanács szerint a panaszok száma különösen a tavaly februárban az Európai unióban bevezetett új, az utasok érdekeit védő szabályozás bevezetését követően nőtt meg.

Tina Tietjen elnök szerint a legtöbb légitársaság keményen dolgozott az utasok kiszolgálása érdekében, hiszen az új szabályok szerint járattörlés esetén például a társaságnak kell biztosítani az utasok megfelelő elszállásolását, illetve bizonyos esetekben kártérítést kell fizetniük, vagy alternatív utazási lehetőségeket kell biztosítaniuk.

Az utasok visszajelzései ugyanakkor azt mutatják, hogy a szabályokat még mindig nem sikerült teljesen betartani. "Még mindig túl gyakori az olyan eset, amikor a késést vagy járattörlést elszenvedő utasok nem kapják meg mindazt, ami megilleti őket" - mondta Tina Tietjen.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Több ezer milliárdnyi közlekedési fejlesztést jelentett be a kormány a fejlesztéspolitikai kihívások közben

Az Európai Unió kohéziós politikája a felszínen sikertörténet: a keleti bővítés tagállamai jelentősen felzárkóztak az EU fejlettségi átlagához, de regionális szinten megmaradtak, sőt néha nőttek is az egyenlőtlenségek. Brüsszelben is egyre többen beszélnek a szükséges reformokról. Magyarország helyzete viszont speciális, a jogállamisági viták miatt nem fér hozzá az uniós forrásokhoz, ami új kihívást jelent – többek között ezekről a témákról volt szó a 62. Közgazdász-vándorgyűlés „Mi van, ha nincs? A kohéziós források perspektívái” című panelbeszélgetésen. A kormány képviselői ismertették, hogy több ezer milliárd forintnyi közlekedési – vasúti és közúti –, valamint építőipari fejlesztésekre készül a kabinet. De arról is számot adtak, hogyan átalakítják a jelenlegi kohéziós politikai megközelítését, szakértők pedig arról, milyen szempontokra kell figyelni ennek során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×