eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Nyitókép: Pixabay.com

Filmeket kellett nézni, de lehet, hogy tízezreket vert át a csalónak látszó cég

Egymillió-kétszázezer forintját veszítette el egy férfi, aki egy olyan vállalkohzásnak fizetet, amely munkát ígért neki. Filmeket kellett nézni, de egyszer csak felszívódtak a munkaadól.

Az RTL Híradó számolt be arról az esetről, amely finoman szólva is piramisjáték-gyanús. Egy férfi mesélt a riportban. Azt mondja, hogy tavaly november óta személyesen és online hirdetésekben is azt ígérték, internetes munkával gyorsan, sok pénzt lehet keresni, de ehhez előbb be kellett fektetni valamennyit.

„Különböző szintek voltak ebben az online munkában és tartozott hozzá egy befizetés” – mesélte a lépre csalása történetét egy székesfehérvári fiatal. A férfi 1,2 millió forintot utalt át a cégnek. Így kapta meg az ígért munkát.

„Napi szinten 10 vagy 20-25 videót kellett megnézni. Ezek többnyire ismert filmipari cégek előzetesei voltak” – mondta. Egy darabig filmenként 5 dollárt fizettek, de aztán egyszer csak eltűntek.

„Múlt hét szombaton egyik pillanatról a másikra a cég Telegram-csoportjai elkezdték magukat felszámolni. A csoporton belüli beszélgetéseket letiltották, a mentorok törölték magukat, a budapesti vezérigazgató is teljesen felszívódott” – mesélte a fiatal.

Az online munka ügyében már nyomozás indult. Úgy tudni, a különböző feljelentéseket egyesítik és az Országos Rendőrfőkapitányság vizsgálja a céget.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×