eur:
411.32
usd:
392.96
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
A Suzuki a magyar népautó
Nyitókép: Pixabay

Károsanyag-kibocsátási számok - Nyomoznak a Magyar Suzukinál is

A világ negyedik legnagyobb autógyártója, a Stellantis csoport esetében felmerült, hogy trükközhetett a károsanyag-kibocsátást mérő szoftverekkel.

A világ negyedik legnagyobb autógyártója, a Stellantis csoport esetében felmerült, hogy trükközhetett a károsanyag-kibocsátást mérő szoftverekkel, és valós használat közben sokkal magasabb a dízeljárművek káros anyag-kibocsátása, mint amit a teszteredmények mutattak. Magyarország is érintett lehet, a frankfurti ügyészség a Magyar Suzukinál is nyomoz - írja csütörtöki számában a Világgazdaság.

A Magyar Suzuki Zrt. a lapnak megerősítette, hogy az általuk korábban gyártott

dízeljárművekkel kapcsolatban vizsgálat folyik.

"Vállalatunk jelenleg tájékozódik az ügyben, és mindenben együtt működik az illetékes külföldi és magyar hatóságokkal. Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Magyar Suzuki minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és azoknak megfelelően működik. Folyamatban lévő ügyben további információkat nem áll módunkban megosztani" - közölte a társaság a lap megkeresésére.

A lap a Reutersre hivakozva azt is írja, hogy az Eurojust (az Európai Unió Büntető Igazságügyi Együttműködési Ügynöksége) összehangolt fellépésének részeként a németországi, az olaszországi és a magyarországi ügyészek is vizsgálatot folytatnak az ügyben. Az Eurojust szerint a razziákra egy, a japán gyártó autóinak motorjaiban használt eszköz miatt volt szükség. Ezeket az eszközöket állítólag olasz gyártmányú dízelmotorokban használták, hogy a járművek nitrogén-oxid kibocsátása megfeleljen az uniós előírásoknak, majd ezeket a motorokat a magyarországi gyártó üzemben szerelték be.

A hollandiai közúti hatóság már 2020 januárjában megállapította, hogy többek között a Suzuki is megsértette az Európai Unió károsanyag-kibocsátásra vonatkozó szabályait,

a Vitara dízelmodell a teszteléshez képest sokkal több káros anyagot, nitrogén-oxidot bocsátott ki.

Eddig a Volkswagen 2015-ben kirobbant dízelbotránya volt a legjelentősebb ilyen eset, világ szerte 11 millió jármű volt érintett, és több mint 40 milliárd dollárjába került a német autó gyártónak - olvasható a lapban.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×