eur:
414.23
usd:
396.98
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
Így kerülhette volna el a tragédiát a halálra gázolt rendőrnő

Így kerülhette volna el a tragédiát a halálra gázolt rendőrnő

Épp egy szabálytalan autóst igazoltatott hétfőn a leállósávban az M5-ösön az a rendőrnő, aki egy kamion halálra gázolt. A Borsnak nyilatkozó közlekedési jogász szerint tanítják is a rendőröknek, hogy lehetőleg a leállósávon ne igazoltassanak.

Esélye sem volt a túlélésre a 23 éves fiatal rendőrnőnek, akit elgázoltak az M5-ös autópályán Gyál hatá­rában. Olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette, a balesetben még ketten – köztük a másik rendőr – súlyosan megsérültek. Több lapban is felvetették, hogy elkerülhető lett volna a halálos baleset, ha nem a leállósávban, hanem a legközelebbi pihenőhelyen igazoltatják az autóst a rendőrök – mint teszik ezt a legtöbb nyugat-európai országban.

– A rendőri képzésen tanítják, hogy lehetőleg leállósávban ne igazoltassanak, mivel veszélyes. Szabály viszont nem tiltja. Bizonyos esetben, ha a forgalmat veszélyeztető autóst igazoltatnak, akkor van mód leállítani a leállósávban – mondta a Borsonline-nak Borbély Zoltán közlekedésügyi szakjogász.

A KRESZ kimondja, hogy leállósávban műszaki hibás autó vagy figyelmeztető fényjelzést használó jármű haladhat vagy állhat meg. Ha mindenképp elkerülhetetlen, hogy leállósávban álljon meg az autó, akkor is be kell kapcsolni a vészvillogót és fel kell venni a láthatósági mellényt. Az elakadásjelző háromszöget 150 méter távolságra el kell helyezni az autótól. Semmiképp sem szabad az autóban maradni, minden utasnak a szalagkorlát mögé kell állnia, és addig ott várakozni, amíg a segítség meg nem érkezik.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Napelemes piaci körkép: hatalmas lakossági és vállalati támogatások jönnek

Napelemes piaci körkép: hatalmas lakossági és vállalati támogatások jönnek

Bár ebben az évben a Napenergia Plusz Program a nyáron megemelt több mint 100 milliárdos kerettel és 32 ezer előregisztrációval felpörgette az érdeklődést, az elmúlt évek szabályozási kihívásai – a szaldó elszámolás kivezetése – és a pályázati pénzek lehívásának csúszása nyomot hagyott a piacon: Magyarországon az elmúlt évben jelentős visszaesés volt tapasztalható a napelemkapacitások növelésének ütemében. A hazai napelemes piacon már régóta jelenlévő, ma már komplex energetikai szolgáltatásokat is nyújtó Solar City ezért felmérte a környező piacokat és több olyan piacralépési pontot is talált, amellyel diverzifikálni tudja magyarországi működését. A cég tulajdonosa, Székely András szerint a kedvezőtlenebb 2023-as év után, idén a második félévtől, illetve 2025-től folyamatosan megjelenő EU-s forrásoknak köszönhetően várhatóan új lendületet kap a hazai napelemes piac. Ugyanakkor hiányolja a hazai szektor K+F tevékenységét, holott ebben szerinte jelentős tartalékok vannak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×