A hátsó busz kormányánál ülő sofőr többször csak az egyik kezével irányította a járművet, a másikkal a hajszát rögzítette a mobiljával. Az eset ott történt, ahol köztudottan rendkívül keskeny a főút - írta a kisalfold.hu. A lap munkatársai másfél éve megmérték a 83-as szélességét, a negatív rekord 5.90 méter volt. Tét térségében két ponton 6.40 és 6.50 métert jegyeztünk. Az útszélesség nem túl ideális ahhoz, hogy busz előzzön egy másikat.
Közúti veszélyeztetés
A hajszában érintett két társaság, az ÉNYKK és Blaguss három hete szigorú vizsgálatot ígért. "Meghallgattam cégünk gépkocsivezetőjét. Elismerte, hogy a KRESZ szabályait megszegte, vezetőhöz méltatlan viselkedést tanúsított, veszélyeztette az utasok és a közlekedők épségét" - mondta Szlávik Gábor. A Blaguss Agora ügyvezetője hozzátette: a sofőr munkaviszonyát azonnali hatállyal megszüntette.
"Az ÉNYKK vezetőivel asztalhoz ültünk, leszűrtük a tanulságokat. Megállapodtunk: segítjük egymás munkáját, gépkocsivezetőink figyelmét felhívjuk a kollégák iránti szolidaritás fontosságára" - közölte Szlávik Gábor.
Lépések az utasok biztonságáért
A 83-ason történt buszos üldözést az ÉNYKK is vizsgálta. "Munkatársunkat fegyelmi eljárás során szankcionáltuk" - mondta el Hegedüs-Kuti Piroska. Az ÉNYKK kommunikációs csoportvezetője a sofőr büntetésének mértékéről nem közölt továbbiakat. A Kisalföld úgy tudja, hogy az elől haladó busz vezetője nem vesztette el állását. A döntésben feltehetőleg szerepet játszik, hogy az ÉNYKK évek óta sofőrhiánnyal küzd, buszokra ragasztott reklámokkal próbálnak új kollégákat "csatasorba állítani".
Az ÉNYKK és a Blaguss a botrány tanulságait a belső autóbuszvezetői képzéseken ezentúl ismerteti. A felek minden olyan részletről tájékoztatják egymást, ami a biztonságos közlekedést szolgálja. Ez minden utas érdeke.