Az Ikarus 2016 őszén, egy éve került a reptérlátogatásokat is szervező Légiközlekedési Kulturális Központ (LKK) flottájába második tulajdonosától, a XVIII. kerületi Karinthy Frigyes Gimnáziumtól. Rövid üzemelést követően megkezdődött a jármű teljes restaurálása - írta az omnibusz.blog.hu.
Formaterv
A 300-as család dizájnját Örsi Ferenc ipari formatervező álmodta meg.
A végeredmény már az 1986-os frankfurti autókiállításon is óriási sikert aratott.
Kiderült, hogy a busz eredeti, holland DAF motorja rendkívül jó állapotban van, a gyári értékek több mint 90%-t teljesíti.
Ezek után egy cég felújította a busz vázszerkezetét, egy másik üzemben felújították a klímaberendezést, egy újabb helyen pedig megújult több szerkezeti elem és újrafényezték - a fényezőmester archív fotók segítségével tervezte meg az Ikarus DAF 350-es régi-új külsejét.
Még mindig nem volt vége: a jármű a DAF budapesti bázisára költözött, ahol számos rendszere, alkatrésze esett át alapos műszaki karbantartáson.
2017 júniusában a busz visszatért a Győr melletti Nyúlra, ahol a kárpitozás, az ülések beszerelése, az elektromos rendszer beállítása és az utolsó simítások zajlottak az utastérben. Augusztusban Ferihegyen megkezdte a bevezető üzemelést, így immár kiváló tapasztalatok birtokában várja az autóbusz a rövidesen következő sajtóbemutatót.
Ilyen volt a busz:
Hamarosan bemutatkozik:
További videók:
https://www.youtube.com/watch?v=UWmV_XXCGLo