A Szallas.hu friss felmérése szerint, melyben közel 400 partnerük vett részt, a magyar szálláshelyek többségnél minden 10. vendég ottfelejtett valamit idén nyáron. A bőröndbe leggyakrabban a ruhaneműk nem kerültek vissza, amit a szépségápolási termékek, illetve gyerekjátékok követnek. Műszaki cikkek is rendszeresen árválkodnak a szobában, ezek közül is messze kiemelkednek a mobiltelefonok töltői.
Persze megesik, hogy rendhagyóbb darab marad ott, a szállásadók kétharmadával fordult már elő, hogy nagy meglepetés érte őket a szoba takarítása, rendbe hozása során. Egy vendéglátó például a tőle távozó nyaraló preparált skorpiójával nézhetett farkasszemet, míg egy másik fecskendővel és injekciós tűkkel – mint később kiderült –, ezek inzulin beadására szolgáltak. Előfordult olyan eset is, ahol lőszert, illetve golyóálló mellényt találtak a szobában, itt a kapkodva csomagoló vendég egy vadász volt.
„Az otthagyott különlegességek sorát szaporítja az a kistermetű kutyus is, mely egy szállodai szobában elbóbiskolva várta gazdáját, aki a távozáskor megfeledkezett az ebről. Szerencsére a gazdi észbe kapott, és hamarosan visszajött érte” – mondta Pálinkás János, a Szallas.hu kreatív vezetője.
Fellelhetőek persze az extrém tárgyak között gyakran előforduló darabok is, ezek toplistájának élén a szexuális segédeszközök és az erotikus fehérneműk állnak, de a statisztikák alapján egy szállodásnak arra is jó esélye van, hogy műfogsort találjon.
Az ékszerek kapcsán legtöbbször a lehúzott jegygyűrűkről feledkezünk meg, de találtak már gyémánt fülbevalót és aranyórát is szállásadók. „Ha van széf a szobában, akkor azt a vendégek szívesen használják értékeik megőrzésére, ám a trezor a felejtés melegágya is egyben. A szállásadók beszámolói alapján ugyanis itt is rendszeresen bukkannak ottfelejtett dolgokra, jellemzően készpénzre, bankkártyára, iratokra, ékszerekre, illetve lakáskulcsra” – mondta Pálinkás János.
Ritkán az is eltűnik, ami nincs is?
A vendégek többnyire otthon veszik észre a hiányt, s ilyenkor általában a szállásadót telefonon kérik meg, hogy postázza utánuk a hiányzó tárgyat. Az értékesebb, illetve számukra valamiért kiemelten fontos holmikért azonban inkább visszamennek.
„A szállásadók elmondása alapján, ha a vendég magától nem jelentkezik, akkor ők keresik meg őket, s ha kell, akár a következő szezonig is őrzik az ottfelejtett tárgyat, rendszerint egyébként feleslegesen, mert ezekért később csak minden 20. vendég jelentkezik” – tette hozzá Pálinkás János.
Akadnak ugyanakkor kellemetlen szituációk is, amikor a szállásadók szerint a vendég nem mond igazat: minden 10. vendéglátóval előfordult már, hogy olyasvalamit kértek rajta számon, ami szerinte nem is létezett.