Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Ő a leggazdagabb orosz

Leonyid Mihelszon, a Novatek gázcég elnöke a leggazdagabb orosz - a Forbes amerikai magazin orosz kiadásának legfrissebb, áprilisi számában megjelent lista szerint.

A 200 leggazdagabb oroszt felsoroló lista élén álló Leonyid Mihelszon vagyona 14,4 milliárd dollár.

Oroszország második legvagyonosabb embere Mihail Fridman. Az üzletember a TNK-BP kőolajcég volt tulajdonosa, vagyonát 13,3 milliárd dollárra teszik a lista összeállítói.

A képzeletbeli dobogó harmadik helyére 12,5 milliárd dollárral Aliser Uszmanov, a USM Holdings tulajdonosa került, aki egyebek között a második legnagyobb orosz mobilszolgáltató, a MagaFon, vagy a legnagyobb orosz internetes cég, a Mail.ru társtulajdonosa, de résztulajdonosa az Arsenal focicsapatnak is.

A negyedik helyen 12,1 milliárd dollárral Vlagyimir Potanyin szerepel, akinek Interros cége a legnagyobb részvényes a Norils Nickel orosz vállalatban, amely a világ legnagyobb nikkel és palládium előállítója. Gennagyij Timcsenko vagyona szintén 12,1 milliárd dollár. Ő a Novatek, a legjelentősebb magánkézben lévő orosz földgáztermelő cég legnagyobb részvénytulajdonosa.

A 200 leggazdagabb orosz összvagyona 2016 februári állapot szerint 408 milliárd dollár volt, mi 48 milliárd dollárral kisebb az egy évvel korábbihoz képest.

Az orosz milliárdosok kétszázas Forbes-listáján az elmúlt 13 évben 328-an szerepeltek. Ez idő alatt a legkevésbé Vlagyimir Liszin, a Novolipecki Fémipari Kombinát tulajdonosának a vagyona változott. Ez jelenleg mintegy 11,2 milliárd dollár, ami a nyolcadik helyhez volt elegendő a kétszázas listán.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×