Ahogyan egyre többet és többet ért meg a tudomány az emberi agy működéséről, mindenki számára nyilvánvalóvá válik majd, hogy a lányok valóban másképpen tanulnak, mint a fiúk, ezért más módon is kell tanítani őket - magyarázta a Leányiskolák Szövetségének elnöke a szervezet éves konferenciáján.
"Az a gyanúm, hogy ötven év múlva - talán elég hozzá huszonöt is -, az emberek hétrét görnyednek majd a nevetéstől, ha arról olvasnak feljegyzéseket, hogy egyszer valakik jó ötletnek tartották együtt tanítani a kamasz fiúkat és lányokat" - folytatta Vicky Tuck, aki tudományos kutatások eredményeit is idézte, amelyek a női és férfi agy működésének különbözőségét bizonyították.
A Harvard Medical School vizsgálata például arról tanúskodik, hogy a homloklebeny egyes részei - amelyek a döntéshozatali és problémamegoldó funckiókat irányítják -, a nőknél arányosan nagyobbak, mint a férfiaknál, éppúgy, mint az érzelmekért felelős terület.
Annak oka is az agyi különbségekben keresendő, hogy míg a lányok szívesebben olvassák a romantikus regényeket, addig a fiúkat jobban izgatják az akciódús történetek. Ha tanulásról van szó, a lányok általában, míg a fiúk inkább kampányszerűen készülnek módszeresen.
"Ezek a neurológiai különbségek a kamaszkorban még hangsúlyosabbak, ezért is kell a lányokat és a fiúkat külön oktatni" - jelentette ki Vicky Tuck, aki mellesleg a Cheltenham Leánykollégium igazgatónője.