Infostart.hu
eur:
387.57
usd:
329.44
bux:
0
2025. december 26. péntek István
baleset autópálya elakadásjelző háromszög
Nyitókép: Pixabay

Egyelőre marad a rémálom és a fokozott balesetveszély Székesfehérvárnál

Állandósultak a torlódások és továbbra is balesetveszélyes az M7-es autópályát a 8-as és a 63-as úttal összekötő székesfehérvári körforgalom környéke. Készült egy terv egy jelzőlámpás turbó körforgalomra, de a sebességkorlátozáson és az autópálya lehajtósávjának meghosszabbításán kívül egyelőre nem történt semmi.

Tavaly márciusban jelentették be, hogy átépítik a Székesfehérvár mellett található M7-es autópályát, a 63-as főutat és 8-as számú főutat összekötő körforgalmat. A tervek szerint az M7-es autópálya lehajtósávját kétsávossá bővítenék, turbókörforgalmat alakítanának ki beton terelőkúpokkal elválasztott, irányonként dedikált sávokkal. Jelzőlámpás forgalomszabályozás lenne a bevezető utakon, amely csak annyi járművet engedne be a csomópontba, amennyi fennakadás nélkül el tudja azt hagyni. A gyalogos forgalom szabályozása is jelzőlámpával történne, és több irányból is biztosítanák a körforgalom két- vagy háromsávos megközelítését.

Az InfoRádió megkeresésére most az Építési és Közlekedési Minisztérium annyit közölt, hogy a tervek elkészültek, az építési engedélyek és a kiviteli tervek rendelkezésre állnak, és a szükséges forrás megléte esetén kezdődhet az építkezés. A forgalmi problémák enyhítésére azonban már eddig is voltak intézkedések.

A jelenlegi autópálya-kezelő által végrehajtott ideiglenes intézkedések közé tartozik a lehajtósáv sárga felfestéssel történő, csaknem 1 kilométeres meghosszabbítása, valamint a 100 km/órás sebességkorlátozás – jelezték.

A Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság is megerősítette, hogy a székesfehérvári körforgalom környékén az utóbbi években állandósultak a torlódások, főként a reggeli és délutáni csúcsidőszakban, valamint a turisztikai idény hétvégéin. Azt is elárulták, hogy bizonyos szakaszokon fokozott balesetveszély van.

A legnagyobb kockázatot jelenleg az autópályáról kihajtani szándékozó járműoszlopok jelentik,

mivel a torlódásokat későn észlelő járművezetők hirtelen fékeznek, sokan visszatérnek a forgalmi sávba, miután nem tudnak lehajtani, továbbá a megnövekedett sebességkülönbség miatt gyakoriak a ráfutásos balesetek. A körforgalom többi bekötőútján azonban ritkán történnek személyi sérüléssel járó ütközések. A rendőrség továbbra is fokozott figyelmet kér a környéken közlekedőktől.

Azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor készülhet el a beruházás. Az InfoRádió érdeklődésére Székesfehérvár polgármestere, Cser-Palkovics András annyit közölt, hogy egyelőre nincs információjuk erről a kiemelkedően fontos és szükséges állami beruházásról.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×