Egy olvasó jelezte hétfőn a 24.hu-nak, hogy észlelte: az MBH Banknál vezetett bankszámlája jelentős mínuszban van, holott nincs is hitelkerete. A pénzintézet ügyfélszolgálata azt mondta neki, hogy a hétvégi költéseket duplán vonták le, de dolgoznak a probléma megoldásán. A helyzet az ügyfél szerint keddre sem oldódott meg, és további információkat sem kapott.
A lap érdeklődött az ügyben az MBH-nál. A bank elismerte, hogy valóban voltak technikai problémák, de hozzátették, hogy a könyvelésben már csak a helyes, egyszeri összeg kerül elszámolásra. Azt is kijelentették, hogy nagy erőkkel dolgoznak a hiba elhárításán, és ügyfeleik türelmét kérik a tételek rendezéséig. Azt nem közölték, hogy hány ügyfél volt érintett a duplázásban.
A cikkünk megjelenése után az MBH pontosított: nem fizettek duplán az ügyfelek, a bank nem vont le duplán költéseket az ügyfelektől, hanem duplán kerültek zárolásra egyes bankkártyás tranzakciók összegei, de a könyvelésben már csak a helyes, egyszeri összeg került elszámolásra.
Az említett ügyfél egyébként az ügyintézőtől úgy tudja, hogy ha az egyenlegén jóváíródik az összeg, arról nem fog sms-értesítést kapni, mert ez valójában nem számít banki jóváírásnak.





