Beszakadt a járda a Gubacsi híd egy pontján – a Telex egyik olvasójának beszámolója szerint kedd este nyolc körül arra járva lett figyelmes rá, hogy a híd déli oldalán, a pesterzsébeti hídfőhöz közel beszakadt a gyalogos út és az az alatti hídszerkezet. „A megroggyant burkolat balesetveszélyes, előttünk egy futó kis híján kitörte a lábát” – tette hozzá. Azt is megjegyezte, hogy szerinte a beszakadás valamikor kedden következhetett be, mert hétfőn még nem volt ott.
A Csepel Info a Budapest Közút közlésére hivatkozva azt írja, hogy a cég lezárta aGubacsi híd déli gyalogosjárdáját. A híd járdáját a teljes hosszon megvizsgálják, a szükséges javításokat pedig előkészítik és megkezdik.
„A gyalogosok közlekedése az északi oldalon, a vasút mellett lévő kerékpárúton lesz biztosított, itt ideiglenesen gyalog-kerékpárutat jelölünk ki. A gyalogosok közlekedésének segítése érdekében a híd csepeli oldalán beton elemekkel védett középszigetet alakítunk ki. Tekintettel arra, hogy a járda használhatósága a jövőben is bizonytalan, a középsziget helyén kijelölt gyalogátkelőhely létesítésére vonatkozó tervet soron kívül elkészítjük, és megkezdjük annak engedélyeztetését” – közölték.
A Csepel-szigetet és Pesterzsébetet összekötő Gubacsi híd Magyarország egyik legfontosabb vasúti hídja, ám ennek ellenére régóta legendásan rossz állapotban van. A csepeli Szabadkikötő áruforgalmának java ezen megy keresztül, és a kiemelt nemzetgazdasági jelentőségű hazai autó- és akkumulátorgyárak számos beszállítója is ezen a hídon keresztül jut alkatrészekhez.
2020-ra annyira leromlott a híd állapota, hogy 5 kilométer/órás sebességkorlátozást és 20 tonnás tengelyterhelés-korlátozást kellett bevezetni, ennek betartását sebességmérővel ellenőrzik.
Van egy 2023-as kormánydöntés egy, a Gubacsi híd helyére épülő új vasúti hídról, ami 44 milliárd forintból, magyar és uniós forrásokból épülne meg.





