Új funkció vált elérhetővé a Digitális Állampolgár alkalmazásban, melynek segítségével még gördülékenyebbé válik az online ügyintézés. A felhasználók mostantól közvetlenül a mobilalkalmazásban is elérik a tárhelyükre érkező hivatalos üzeneteket és csatolmányokat – írja a vg.hu.
A Digitális Tárhelyen keresztül hivatalos iratokat, értesítéseket és igazolásokat kapnak az állampolgárok. Az új menüpont lehetőséget nyújt a Tárhelyre érkezett küldemények és csatolmányok megnyitására, mindezek letöltésére, így a felhasználóknak nem kell ehhez külön felületre navigálniuk.
A szolgáltatás bevezetésével nő az elektronikus ügyintézés hatékonysága, csökken a papíralapú ügykezelés szükségessége, és gyorsabbá válik a hivatalos kommunikáció.
A folyamatosan bővülő DÁP egyebek mellett az alábbiakban segíti a felhasználókat:
- QR-kód beolvasásával be lehet lépni több, azonosítást kérő állami és piaci weboldalra, alkalmazásba;
- egy helyen megtalálhatók a személyes adatok és a gépjárművek adatai, amelyeket másokkal is meg lehet osztani;
- az appon keresztül lehet digitális hatósági erkölcsi bizonyítványt igényelni;
- QR-kóddal is azonosíthatjuk magukat a rendőri igazoltatásnál;
- online lehet időpontot foglalni a kormányablakokba;
- elérhető a digitális aláírás funkció.
A Digitális Magyarország Ügynökség tájékoztatása szerint 2024-ben összesen 365 millió küldeményt, igazolást kaptak a felhasználók a felületen.






