Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 14. vasárnap Szilárda
Nyitókép: Facebook/BKV

Vasárnap még ingyenesen lehet utazni ezekkel a buszokkal

Három vonalon vasárnapig teszteli a BKV a Credobus Electronell buszok szóló és csuklós változatát. A BKK szolgáltatói hasznos tapasztalatokban reménykednek, miközben a nagyközönség ingyen utazhat a menetrenden kívüli járatokon.

Tervezetten a 210/210B vonalán a szóló Credobus Electronell 12, a 8E vonalán pedig a csuklós Electronell 18 közlekedik majd, menetrenden felüli járatokként - írta sajtóközleményében a BKK. A pontos részletek a BudapestGO-ban is elérhetőek, a tesztüzem pénteken kezdődött.

A két Credobus Electronell a Kravtex Kft. felajánlásából gurulhat Budapesten. A Kravtex Szombath Imre főkonstruktőr tervei alapján gyártott kísérleti elektromos buszai Mosonmagyaróváron készülnek, gazdaságosságuk kulcsa pedig a 19,5" kerékméret és a vázszerkezet minden pontjára kiterjedő optimalizálás a szintén mosonmagyaróvári Kühne technológiájával.

A gyártó szerint a szóló Electronell 12 legalább 1,5 tonnával, a csuklós Electronell 18 pedig akár 3 tonnával is könnyebb lehet, mint a hasonló kapacitású elektromos autóbuszok.

Így a Credobus modelljeinek megközelítőleg 25 százalékkal kevesebb akkumulátorra van szükségük a megfelelő hatótáv biztosításához. A gazdaságos üzemeltetést és a megnövelt utaskapacitást az újgenerációs trakciós inverter és a hatékony vontatómotor is segítik.

A BKV stratégiai célja, hogy egy biztonságos, megbízható, fenntartható és versenyképes közösségi közlekedési szolgáltatást nyújtó társaság legyen. Ennek érdekében figyelemmel kíséri az autóbuszgyártás XXI. századi fejlesztéseit, és folyamatosan újítja meg gumikerekes járműflottáját.

2025-ben 65 vadonatúj autóbusszal bővül a járműpark. Az alacsony padlós, klimatizált, korszerű kényelmi és biztonsági felszereltségű, maximidi méretű buszokkal a flotta mintegy nyolc százaléka újul meg, a közeljövőben pedig újabb szóló és csuklós autóbuszokra tervez eljárásokat meghirdetni a BKV.

A BKK elkötelezett a hatékonyabb és tisztább közösségi közlekedés irányában. Épp ezért

2025-től a BKV 65 darab bérelt maximidi autóbusza mellett 240 darab új szóló és csuklós autóbusz érkezik Budapestre, melyből 90 darab elektromos lesz.

51 új CAF villamos mellett 48 darab önjárásra is alkalmas trolibusz szállítását is szervezi a BKK, miközben folyamatban van egy feltételes közbeszerzés is, melynek 160 darabos keretéből 40 trolibuszra kell majd kötelezettséget vállalni.

Az Electronell buszok tesztelésével és a mobil FUTÁR fedélzeti egység használatával mind az utasok, mind a BKV és a BKK hasznos tapasztalatokat szerezhet az új technológiákról.

A közlekedési vállalat közleményében kiemeli: fontos megjegyezni, hogy a tesztüzem sajátossága, hogy a szakemberek gyakran kiállíthatják a prototípusokat a forgalomból. Sokszor egyszerűen azért, hogy speciális szituációkat vizsgálhassanak, akár a járművön, akár kontrollált környezetben, a műhelyben.

A Budapesten feltűnő elektromos 210/210B és 8E járatokon ingyenes az utazás.

(A nyitókép illusztráció.)

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: hiába az adventi időszak, a politikában nincs elcsendesedés

Orbán Viktor szerint a gyermekvédelemben nincs alku. A miniszterelnök a Karmelita Kolostorban adott egyórás interjút Lentulai Krisztiánnak. A kormányfő szerint Amerika békét, Európa háborút akar, és kulcsfontosságú Magyarország mozgástere a 2026-os választáson. A teljes interjút a Mandiner YouTube-csatornáján tették közzé.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
A globális felmelegedés hatása az El Niño/La Niña jelenségre: jelentős változások küszöbén állunk?

A globális felmelegedés hatása az El Niño/La Niña jelenségre: jelentős változások küszöbén állunk?

Friss kutatási eredmények azt mutatják, hogy a trópusi Csendes-óceán időről időre bekövetkező felmelegedését (El Niño) és lehűlését (La Niña) is magában foglaló ENSO jelenségkör a bolygó felmelegedésével sokkal erősebbé és kiszámíthatóbbá válhat. 2050-re a trópusi Csendes-óceán elérhet egy kritikus átbillenési pontot, ami az ENSO-t egy erős, ritmikus ingadozásba kényszeríti, szinkronban más globális éghajlati mintázatokkal. Ennek eredményeként több kontinensen is fokozódhatnak a szélsőséges esőzések vagy megszaporodhatnak az aszályos időszakok, azaz nőhet a kritikus időjárási események kockázata.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×