eur:
397.65
usd:
367.81
bux:
89971.53
2025. március 21. péntek Benedek
Biciklisek a fővárosi Nagykörúton kialakított ideiglenes kerékpársávon 2020. május 23-án.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

A BKK kérdezett, a budapestiek válaszoltak: zöldebb és élhetőbb Nagykörútra vágynak

Véget ért a BKK által indított társadalmi egyeztetés a Nagykörút jövőjéről. A kérdőívet közel tízezer fő töltötte ki, és a válaszadók 92 százaléka fontosnak tartja a Nagykörút fejlesztését, amely olyan lépéseket jelenthet, mint a zöldfelületek bővítése és az üzletek árufeltöltésének rendezett megoldása.

Tavaly októberben indított a Nagykörút megújításáról társadalmi egyeztetést, amelynek az utcafórumok és a körúti Agórák mellett fontos eleme volt a kérdőíves felmérés. A kérdéssort egy hónap alatt összesen 9697 fő töltötte ki. Ez a magas szám is jelzi, hogy a Nagykörút jövőjét különösen nagy érdeklődés övezi - írja sajtóközleményében a BKK.

A nem reprezentatív felmérés alapján

  • a válaszadók jelentős többsége, vagyis 92 százaléka egyetért azzal, hogy szükséges a Nagykörút teljes körű megújítása (ez az arány a helyi lakosok esetében is nagyon magas, 88 százalék);
  • a kitöltők 93 százaléka szerint fontos, hogy továbbra is a villamosközlekedés legyen az elsődleges a Nagykörúton (ezzel a saját autóval közlekedő válaszadók 82 százaléka is egyetértett);
  • a legfontosabb témák élére a fasorok megőrzése, bővítése és karbantartása került (a kitöltők 80 százaléka említette meg), ezt követte a védett kerékpársávok kialakítása (56 százalék), valamint a járdák akadálymentessége (53 százalék);
  • 84 százalékuk egyetértett azzal, hogy a közterületek fejlesztése során biztonságos feltételeket kell teremteni azoknak, akik a gyalogos- és/vagy a kerékpáros közlekedést választanák (ezt az autóval közlekedők 60 százaléka is támogatta);
  • a kitöltők 64 százaléka szerint akkor lesz vonzóbb a Nagykörút, ha kellemesebbek lesznek a sétálási körülmények, ezt követte a minőségibb bevásárlási és szórakozási lehetőség (59 százalék) és a nagyobb biztonságérzet (54 százalék);
  • a válaszadók 75 százaléka osztotta azt a véleményt, hogy vonzóbbá kell tenni a nagykörúti kerékpársávokat, ráadásul
  • 61 százalékuk (vagyis több mint 5600-an) biztosan többet használnák a kerékpársávokat, ha azok védettséget kapnának.

A kérdőívvel párhuzamosan négy utcafórumot is nyitott a BKK, ahol a szakemberek mintegy 200 érdeklődővel beszélgettek a fenntartható közlekedés jövőjéről. A kitelepülések célja a kérdőív népszerűsítése mellett a projekt ismertetése és a lakossági vélemények megismerése volt:

  • a résztvevők többsége a zöldebb, élhetőbb városi környezetet támogatta, ami összhangban áll a BKK és a Fővárosi Önkormányzat törekvéseivel;
  • kiemelt igényként fogalmazódott meg a biztonságosabb és akadálymentesebb gyalogosközlekedés, például több gyalogátkelőhely kialakításával.

Mint írják,

az utcafórumokon szerzett tapasztalatok is megerősítették, hogy a közösségi párbeszéd elengedhetetlen a városi közlekedés fejlesztésében.

A Budapesti Közlekedési Központ emellett februárban a VI., a VII., a VIII. és a IX. kerülettel közösen, négy alkalommal és helyszínen szervezett közösségi tervezési eseményt (Agórát), mélyebb helyi párbeszédet kezdeményezve. Az Agórákon is mintegy 200-an vettek részt, céljuk pedig az volt, hogy az érintett kerületek lakosaival megismertessék a projekt részleteit:

  • az interaktív műhelymunka során a jelenlévők térképek segítségével, a BKK szakembereivel közösen vizsgálták meg a helyi lehetőségeket és kihívásokat;
  • a lakosok kiemelték a közterületek rendezetlenségét, a járdák zsúfoltságát, valamint a különböző közlekedési módok - gyalog, kerékpárral, autóval közlekedők - összehangolt kezelésének fontosságát, ami megegyezik a projekt céljaival.

Mindezek alapján kiemelt figyelmet kap a tervezés során a közlekedők közötti konfliktusok csökkentése, a rakodási lehetőségek javítása, valamint a közlekedésbiztonság növelése - írja a BKK. A közlekedési központ a közlemény végén leszögezi:

a kérdőív eredményeit és a fórumokon elhangzott észrevételeket, illetve igényeket a BKK szakemberei egyesével értékelik,

azok eredményeként a javaslatok beépülnek a tervezési folyamatba, egyúttal a projekt keretein túlmutató javaslatokat továbbítják az érintett fővárosi cégeknek és kerületi önkormányzatoknak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gálik Zoltán: példátlan sebességgel zajlik a stratégia- és jogszabályalkotás az EU-ban

Gálik Zoltán: példátlan sebességgel zajlik a stratégia- és jogszabályalkotás az EU-ban

Igaz ugyan, hogy a mostani, sűrűsödő EU-csúcsokon sok éve asztalon lévő problémák, kérdések végére kell járni, de a folyamatot a Corvinus Egyetem docense szerint egyértelműen gyorsítja, hogy Washington jelzi, nem igazán érdekelt az eddig érvényes nemzetközi együttműködésben. A fontos döntéseknek még nincs vége, és hamarosan újabb témák kerülnek terítékre.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Fordulnak az amerikai részvénypiacok

Fordulnak az amerikai részvénypiacok

Elromlott a hangulat pénteken a tőzsdéken, Ázsiában jelentős mínuszban zárt reggel a hongkongi és a kínai index, és az európai indexek is esnek, leginkább az utazási szektor gyengélkedik Európa legforgalmasabb repterének lezárása után. Délután sem lett szebb a kép, csökkenésekkel nyitottak az amerikai részvénypiacok, miután érkeznek az első jelzések a vállalatok, ma éppen a FedEx és a Nike felől, hogy a vámok és az amerikai gazdasággal kapcsolatos bizonytalanság hat az eredményekre. Makroadatok tekintetében kevésbé izgalmas a nap, a befektetők a jegybankári üzenetetek emésztik az elmúlt napokból, és mai esemény, hogy Németországban elfogadták az óriási fiskális élénkítőcsomagot, amivel megnyílt az út az infrastrukturális beruházások és a hadiipari kiadások növelése előtt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×