A FEOSZ észlelése szerint leginkább a duguláselhárítás témájában érkeznek panaszok a szövetség szóvivője szerint. Mint Kispál Edit az InfoRádióban elmondta, hiába próbál a fogyasztó tudatos lenni, megbeszélni előre, hogy méterenként mekkora összegbe fog kerülni a művelet; amikor a helyszínen a szakemberek elvégzik a munkájukat, utána egyrészt a métert illetően is nagyobb számot mondanak a vártnál, és sűrűn előfordult, hogy méterenként 15 helyett 25 ezer forintot állapítottak meg és követelték a fogyasztótól a megemelt összeget.
A méterenként díjszabás szabályos, a felek abban állapodnak meg, amiben szeretnének, csak – mint a szóvivő rámutatott – nehéz ellenőrizni, hogy valóban hol volt a dugulás, ráadásul akár 3, akár 15 méteres szakaszt kell rendbe tenni, a szakemberek ugyanúgy 20-25 perc alatt végeznek. Kispál Edit azt tanácsolja, hogy próbáljunk olyan szakembert keresni, aki nem méterárat határoz meg, hanem kiszállási díjat és óradíjat vagy fix összeget.
Előfordult olyan is, hogy a munka helyszínén valaki még a rendőrséget is kihívta, olyan életveszélyes fenyegetést kapott a kihívott szakembertől. "Elhangzott az is, hogy purhabbal telenyomják a lefolyót, és akkor így járt a fogyasztó, csináljon, amit akar. Nehéz helyzetben vannak ilyenkor mindenképpen, ha valóban agresszív a fellépés, akkor én is azt javaslom, hogy ki kell hívni a rendőrséget" – mondta Kispál Edit.
A közüzemi szolgáltatók ügyfélszolgálataival kapcsolatban is növekszik a panaszok száma, leginkább arra panaszkodnak, hogy nem sikerül elintézni a problémákat. "Van, hogy nem érthető a számla, vagy valaki túlfizetésben van, korrigáltatni szeretne, és egyszerűen nem jut el olyan ügyfélszolgálati munkatárshoz szóban és írásban sem, aki kompetens lenne, hanem ide-oda küldözgetik, újra és újra bekérnek ugyanolyan tartalmú dokumentumokat, és húzódik az ügy, hónapok alatt sem sikerül elintézni" – vázolta tipikus esetként.
Az ilyen esetekre azt javasolja, hogy írásban tegyenek panaszt az érintettek, akár többször, újra és újra. "Ne általános jelleggel írjuk meg a panaszt, hanem a konkrét problémát: melyik ingatlanban, milyen órával, melyik számlával kapcsolatban. Próbáljunk minél konkrétabban fogalmazni" – javasolta a nagyobb siker érdekében Kispál Edit FEOSZ-szóvivő.