eur:
398.75
usd:
369.04
bux:
91212.41
2025. március 25. kedd Irén, Írisz
Analog electricity meter for households.
Nyitókép: Torsten Asmus/Getty Images

Villanyórás, gázórás panasza van? Nincs egyedül, ezt kell tennie!

Megnövekedett a közüzemi szolgáltatók ügyfélszolgálataival kapcsolatos panaszok száma. A duguláselhárítás kapcsán pedig az előre megbeszélt méterenkénti árhoz képest a helyszínen lényegesen nagyobb összeget akartak kifizettetni a fogyasztókkal – számolt be az InfoRádióban a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője, Kispál Edit.

A FEOSZ észlelése szerint leginkább a duguláselhárítás témájában érkeznek panaszok a szövetség szóvivője szerint. Mint Kispál Edit az InfoRádióban elmondta, hiába próbál a fogyasztó tudatos lenni, megbeszélni előre, hogy méterenként mekkora összegbe fog kerülni a művelet; amikor a helyszínen a szakemberek elvégzik a munkájukat, utána egyrészt a métert illetően is nagyobb számot mondanak a vártnál, és sűrűn előfordult, hogy méterenként 15 helyett 25 ezer forintot állapítottak meg és követelték a fogyasztótól a megemelt összeget.

A méterenként díjszabás szabályos, a felek abban állapodnak meg, amiben szeretnének, csak – mint a szóvivő rámutatott – nehéz ellenőrizni, hogy valóban hol volt a dugulás, ráadásul akár 3, akár 15 méteres szakaszt kell rendbe tenni, a szakemberek ugyanúgy 20-25 perc alatt végeznek. Kispál Edit azt tanácsolja, hogy próbáljunk olyan szakembert keresni, aki nem méterárat határoz meg, hanem kiszállási díjat és óradíjat vagy fix összeget.

Előfordult olyan is, hogy a munka helyszínén valaki még a rendőrséget is kihívta, olyan életveszélyes fenyegetést kapott a kihívott szakembertől. "Elhangzott az is, hogy purhabbal telenyomják a lefolyót, és akkor így járt a fogyasztó, csináljon, amit akar. Nehéz helyzetben vannak ilyenkor mindenképpen, ha valóban agresszív a fellépés, akkor én is azt javaslom, hogy ki kell hívni a rendőrséget" – mondta Kispál Edit.

A közüzemi szolgáltatók ügyfélszolgálataival kapcsolatban is növekszik a panaszok száma, leginkább arra panaszkodnak, hogy nem sikerül elintézni a problémákat. "Van, hogy nem érthető a számla, vagy valaki túlfizetésben van, korrigáltatni szeretne, és egyszerűen nem jut el olyan ügyfélszolgálati munkatárshoz szóban és írásban sem, aki kompetens lenne, hanem ide-oda küldözgetik, újra és újra bekérnek ugyanolyan tartalmú dokumentumokat, és húzódik az ügy, hónapok alatt sem sikerül elintézni" – vázolta tipikus esetként.

Az ilyen esetekre azt javasolja, hogy írásban tegyenek panaszt az érintettek, akár többször, újra és újra. "Ne általános jelleggel írjuk meg a panaszt, hanem a konkrét problémát: melyik ingatlanban, milyen órával, melyik számlával kapcsolatban. Próbáljunk minél konkrétabban fogalmazni" – javasolta a nagyobb siker érdekében Kispál Edit FEOSZ-szóvivő.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szalai Máté a gázai tűzszünet felrúgásáról: Netanjahu precedens nélküli intézkedésekről terelheti el a figyelmet

Szalai Máté a gázai tűzszünet felrúgásáról: Netanjahu precedens nélküli intézkedésekről terelheti el a figyelmet

Az újabb gázai offenzíva megindítását politikai és hatalmi érdekek is befolyásolhatták – mondta az InfoRádióban Szalai Máté. A Clingendael Intézet kutatója arról is beszélt, hogy az izraeli lakosság és a jobboldali kormánykoalíció szavazóinak a többsége inkább azt támogatja, hogy egy tűzszüneti megállapodás keretében engedjék el az összes túszt a Gázai övezetből, minthogy folytatódjanak a harcok.

Megvan, első körben hova kerülnek új készpénzautomaták

Az ATM-hálózat országos kiépítéséről tárgyaltak Nagy Márton nemzetgazdasági miniszterrel a Magyar Bankszövetség képviselői. A szervezet főtitkárhelyettese az InfoRádióban elmondta: az lenne az optimális, ha az olyan külföldi szolgáltatók, mint a Revolut vagy a Wise, megkülönböztetés nélkül részt vállalnának az ATM-telepítési projektben. Ismertette a projekt első fázisát is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.25. kedd, 18:00
Koltay András
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Médiatanács elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×