A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nevében tájékoztatta az érintett települések lakosságát a Pest Vármegyei Kormányhivatal arról, hogy az M7-es gyorsforgalmi út M0–Balatonvilágos közötti szakasz bővítése ügyében környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatását és környezetvédelmi engedély megadását kérték.
A veol.hu cikke szerint az Utiber Közúti Beruházó Kft. elkezdte a tervezés előkészítését. Az érintettek köre ebben a beruházásban Pest, Fejér és Balatonfőkajár területén Veszprém vármegye M7 gyorsforgalmi út menti települések, valamint azon területrészek lakossága, ahol a fejlesztés által generált forgalmi átrendeződés érvényesül. A közúti fejlesztések közvetlen célcsoportjai a megvalósuló beruházások használói. Közvetlen célcsoportba tartoznak az érintett terület lakosai, ipari és egyéb vállalkozásai, turisztikai területei, amelyeknek csökken az elérési idejük.
A Kormányhivatal dokumentuma szerint az érintett 7207-es mellékút 2-szer 1 sávos kialakítású, aszfaltburkolatú, Balatonfőkajár és Lepsény településeket köti össze. A tervezett pálya alatt van átvezetve. Az áthidaló szakaszán az érintett ívben az útpálya a meglévő nyomvonalában helyben átépítésre kerül, mellékút paraméterek figyelembevételével. Az útpálya kis forgalmú, érdemi forgalmi növekedés nem várható. A Kormányhivatal március 10-én közmeghallgatást tart, amikor az észrevételeket írásban a közmeghallgatás időpontjáig a hatósághoz lehet benyújtani.
Forró Zsolt, Balatonfőkajár polgármestere a lapnak elmondta, hogy az M7-es bővítésének tervezése már folyamatban van. A tervezőkkel már egyeztettek arról, hogy időszakosan megnyitják a forgalomnak a leállósávokat. Digitális táblás rendszerrel fogják jelezni, hogy mikor lehet haladni a leállósávon. Erre csúcsforgalomban lesz szükség, mert Székesfehérvártól egyébként is háromsávos az M7-es az M0-sig. Az építési engedély után indulhat a közbeszerzés, így várhatóan 2026-2027-ben valósulhat meg az építkezés.