eur:
400.94
usd:
346.08
bux:
94825.03
2025. június 12. csütörtök Villő
gyógyszer kapszula pirula egészségügy
Nyitókép: Pixabay

Nagy változás a méltányossági kérelmeknél

Miután bejegyezték a magyar egészségügy új alapítványát, meg is jelent a Magyar Közlönyben a „rendszerbe illesztéséről” szóló kormányrendelet.

Február 14-én lép életbe a Magyar Közlönyben kiadott kormányrendelet a „Batthyány-Strattmann László Alapítvány A Gyógyításért” nevű alapítványról, amely ekkortól átveszi a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőtől (NEAK) a társadalombiztosító által nem támogatott gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök egyedi, méltányossági elbírálását. Újdonság, hogy az állampolgárok adójuk 1 százalékát is felajánlhatják majd a január 14-én bejegyzett szervezetnek, amely Pintér Sándor belügyminiszteri határozata alapján az idei költségvetésben biztosított forrást február 14-től használhatja.

Az alapítványt irányító kuratórium elnöke, Kovácsné Putnoki Katalin, a négy tag: Boncz Imre, Sebők Szilvia, Szántó Éva, Szebik Imre. Az alapítvány munkavállalói felett a munkáltatói jogokat a kuratórium gyakorolja. A felügyelőbizottság elnöke a Belügyminisztérium egyik helyettes államtitkára, Bidló Judit, további tagjai Gergely Erika és Perlik Márk Péter – derül ki a Hivatalos Értesítőben közzétett alapító okiratból.

Mint korábban beszámoltunk róla, az alapítványnak évente 30-40 milliárd forintot biztosítanának, és ide érkeznek be majd azok az adományokból megmaradt összegek is, amit valakinek a gyógyulásáért adtak össze az emberek. Ehhez jönnek az egyszázalékos állampolgári felajánlások.

Néhány éve még 700 millió forint volt egy beteg legdrágább gyógyszere, ma már 1 milliárd 300 millió forintos gyógyszer is létezik.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.12. csütörtök, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Gáz helyett fék - Évtizedes mélypontok a magyar autógyártásban

Gáz helyett fék - Évtizedes mélypontok a magyar autógyártásban

Nehéz éve volt a nagy magyar autógyáraknak tavaly: a győri Audi utoljára 2009-ben gyártott a tavalyinál kevesebb motort, míg a kecskeméti Mercedes-Benz az elmúlt évtized második legalacsonyabb gyártási volumenét produkálta, a Magyar Suzuki autógyártása pedig a 2021-es évet leszámítva két évtizedes mélypontra csökkent. A gyártási teljesítmény visszaesése tükrözi a hazai gyárak legfontosabb piacának számító európai autópiac megtorpanását, a romló gazdasági környezetet, valamint az iparági átalakulást övező kihívásokat. Ugyanakkor nemcsak ezek magyarázzák a hazai gyárak teljesítményének romlását, egyedi sztorik is állnak a háttérben. Most, hogy a mai napon a Magyar Suzuki eredményeit is publikálták, megnéztük, hogyan teljesítettek tavaly a legnagyobb hazai autógyárak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. június 12. 16:38
×
×
×
×