Infostart.hu
eur:
384.91
usd:
332.61
bux:
107229.31
2025. november 12. szerda Jónás, Renátó
Nyitókép: Pixabay

Halálút a Bakonyban: az egyik kanyarban gyanúsan sok a súlyos baleset

Mikuláskor és szenteste napján ugyanabban a veszélyes kanyarban történt baj a Bakonyban. A korábbi baleset során meghalt egy családapa, a másik esetben felborult egy autó a 82-es főúton, Zirc határában. Megkérdezték a közútkezelőt, a balesetek ismétlődése indokolhat-e változtatásokat.

A 82-es főút Veszprémet és Győrt köti össze, átvezet a Bakony hegyein és régóta túlterheltnek tartják.

A cseszneki szerpentin sajnos már több tragédia helyszíne volt. Ráadásul most egy ehhez közeli rész került be többször baleset miatt a hírekbe. Zirc határában, egészen közel Zirc-Kardosrét Győr felőli végéhez van ugyanis egy veszélyes kanyar, két meredek rész között.

Itt található a Fekete-ér feletti híd is, ezért a helyiek szerint előfordul, hogy ezen a helyen akkor is lefagy az út, ha máshol nem, illetve itt a sózás sem mindig úgy működik, mint máshol - olvasható a VEOL cikkében.

December 6-án, mikuláskor egy busz és egy személyautó ütközött össze az említett kanyarban havazás közben és a baleset során egy ember sajnos a helyszínen életét vesztette.

A halálos ütközés után nem sokkal, december 24-én, szenteste napján árokba borult, a feje tetején állt meg itt egy személyautó.

Korábban is több baleset történt ezen a részen, ez a szalagkorláton is látszik.

Kérdezték a közútkezelőt

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. válasza szerint a 82-es főút Zirc térségében található útszakasza a domborzati viszonyokat figyelembe véve halad. "Az út állapota megfelelő, az összes szükséges forgalomtechnikai jelzés megtalálható, az útkanyarulat előtt mindkét irányból az ívre figyelmeztető KRESZ-táblák vannak kihelyezve, a Fekete-ér feletti, legalacsonyabban fekvő részen szalagkorlát van telepítve, illetve a szakaszon végig, mindkét irányban vannak útszéljelző elemek is. Az útszakasz kiépítettsége megfelel a jogszabályi előírásoknak" – sorolta a közútkezelő a laphoz eljuttatott tájékoztatásban.

"A téli időszakban több szempontból is kiemelten kezeljük ezt a szakaszt. Egyrészt mivel két számjegyű főútról van szó, ami a Bakony egyik legfontosabb útja is, a beavatkozási rangsorban első helyen szerepel a térségben. Az is elmondható, hogy a preventív, megelőző síkosságmentesítési munkáknál pont az ehhez hasonló szakaszok élveznek prioritást. A december 6-i sajnálatos tragédia előtt nem sokkal munkagépünk a fedélzeti GPS- és flottamenedzsment-rendszereink adatai alapján is ezen a szakaszon, ebben az ívben is végzett hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat. A baleset körülményeit a rendőrség vizsgálta, így arról ők adhatnak további információkat. Ez igaz a december 24-i esetre is, amelyhez kapcsolódóan fontos megjegyezni, hogy akkor csapadékmentes és száraz volt az időjárás."

"Az ehhez hasonló balesetek szinte kivétel nélkül elkerülhetőek lennének, ha az autósok a kihelyezett jelzéseknek megfelelően, a sebességhatárokat betartva és az aktuális út- és látási viszonyokat figyelembe véve vezetnek" – áll a Magyar Közút közleményében.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a politika tapasztalati műfaj, az a tudás számít, amit az ember átélt

Orbán Viktor: a politika tapasztalati műfaj, az a tudás számít, amit az ember átélt

Orbán Viktor miniszterelnököt egy keddi tévéinterjújában a Donald Trump amerikai elnökkel folytatott tárgyalásáról, a magyarországi elnöki rendszer lehetőségéről, a gazdaság helyzetéről, a lehetséges budapesti békecsúcsról, a kegyelmi ügy hatásairól, a Tisza Párt által kezelt adatok kiszivárgásáról és arról is beszélt, hogy miért nem vitázik Magyar Péterrel.

Aszódi Attila: nagyívű atomenergetikai megállapodás született Washingtonban, költséghatékonyabb működés várható

A paksi atomerőmű négy blokkja további üzemidő-hosszabbításra vár, ezért volt időszerű az amerikai technológia beszerzése – mondta az InfoRádióban az atomenergetikai szakértő. A BME Természettudományi Karának dékánja elmondta: a következő két évtizedben további kiégett üzemanyag-kazetták keletkeznek, amelyeket a jelenlegi létesítmény a kapacitás korlátozottsága miatt nem tud már befogadni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.11.12. szerda, 18:00
Kiss Ambrus
a Főpolgármester Hivatal főigazgatója
Így cselezik ki az adózást a szemfüles magyar befektetők – heteken belül elillan a lehetőség

Így cselezik ki az adózást a szemfüles magyar befektetők – heteken belül elillan a lehetőség

Az első negyedévi hatalmas robbanás után a második negyedévben is folytatódott a tartós befektetési számlák rekordgyorsaságú felfutása, a harmadik negyedév azonban már lassulást hozott – olvasható ki az MNB friss adataiból. Mostanra több mint 500 ezer TBSZ-t tart nyilván a statisztika, ami év eleje óta 32%-os (!) növekedést takar. A hatalmas ralit elsősorban az állampapírok idei kamatfizetései magyarázhatják, a háztartások mintegy 4000 milliárd forinthoz jutottak az inflációkövető papírokból, ez a pénz pedig a jelek szerint többek között tartós befektetési számlákon találhatta meg a helyét. Egy TBSZ-en jelenleg átlagosan 14,5 millió forintot tartanak a magyarok, a nyugdíj-előtakarékossági számlák (NYESZ) átlagos egyenlege pedig átlépte a 6,1 millió forintot. Év vége közeledtével érdemes szánni egy kis időt a megtakarítási számlák körüli gondolkodásra: rövid gyűjtőéves új TBSZ-t már csak bő egy hónapig lehet nyitni, a nyugdíjcélú befizetéseket pedig az adójóváírás bezsebelése érdekében szintén érdemes még idénre időzíteni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×