Miközben Karácsony Gergely főpolgármester "parkolási rendszerváltó" csomagot tervez benyújtani a novemberi Fővárosi Közgyűlés elé, a Levegő Munkacsoport közleményéből kiderül: hét civil szerveződés konkrét javaslatokat juttatott el a fővárosi képviselőknek arról, hogy miként emelnék és terjesztenék ki a parkolási díjakat. Mint írták, ezek elfogadásával "nagy előrelépést tehetne a jövő héten a Fővárosi Közgyűlés abban, hogy csökkenjenek közlekedési dugók, könnyebb legyen parkolóhelyet találni, és legfőképpen, hogy kevesebb legyen a beteg gyerek és felnőtt".
A Levegő Munkacsoport, A Járda Gyalogosoké, A Járókelő Közhasznú Egyesület, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, a Miutcánk és a Város és Mobilitás Intézet közös javaslata szerint
a nem helyben lakók egy órai parkolási díja a jelenlegi 200, 300, 450, illetve 600 forintról 300, 600, 750, illetve 900 forintra emelkedne.
Érvelésük szerint 2009-hez viszonyítva ez még mindig csak mintegy 70 százalékos emelkedést jelentene, miközben az átlagkereset 2009 óta közel 220 százalékkal nőtt, azaz a parkolódíj gazdasági ösztönző hatása még a javasolt módosítással is jóval kisebb lenne, mint 2009-ben.
Azt javaslják továbbá, hogy
- töröljék el a zöld rendszámú autók ingyenes parkolási lehetőségét,
- a nagy méretű autók parkolási díja pedig jóval magasabb legyen, mint a kisebb autóké,
- a belvárosban hétvégén is fizetni kelljen a parkolásért,
- a céges autók és a helyi lakosok második autója után járó parkolási kedvezményt töröljék el (eza Ferencvárosban már megvalósult),
- ha egy kerületben több parkolási övezet van, a helyi lakosok parkolási kedvezménye csak az adott övezetben legyen érvényes,
- a saját parkolóhellyel (például garázzsal) rendelkező autótulajdonosok egyáltalán ne kapjanak lakossági parkolási kedvezményt.
A javaslat szerint továbbá javulnának a közösségi autók használatának feltételei azzal, hogy ezekkel a gépkocsikkal a kizárólagos lakossági parkolási helyeken is lehetne parkolni. Ezt azzal indokolják, hogy ezeket a járműveket nagyrészt a helyi lakosok használják, ami továbbá ösztönzi azt, hogy kevesebben tartsanak saját autót.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke szerint "a belső kerületekben szinte minden talpalatnyi közterület az autók mozgását vagy tárolását szolgálja, a zöldfelületek aránya pedig csak pár százaléknyi. Számos külső kerületi lakótelepen se sokkal jobb a helyzet, hiszen ott is sokszor több az autó, mint a fa. Ez rendkívül károsan hat a lakók és köztük mindenekelőtt a gyerekek egészségére. Már régen követni kellett volna Tokió, Szöul és más városok példáját, ahol csak az vásárolhat autót, aki bizonyítani tudja, hogy azt közterületen kívül tudja tárolni. Ezt Budapesten már legfeljebb az újonnan vásárolt autók esetén lehetne megtenni, de addig is pénzügyi eszközökkel kell ösztönözni az autósokat, hogy ne tárolják a gépkocsijukat közterületen."