Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: volánbusz.hu

Mutatjuk, melyik településeken zöldül a helyi autóbusz-állomány

A Volánbusz 20 elektromos meghajtású Ikarust állít üzembe.

Újabb 20 darab környezetkímélő, tisztán elektromos meghajtású, Ikarus 120e típusú autóbusz érkezik a Volánbusz flottájába. Az Energiaügyi Minisztérium és a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával Balatonfüreden, Hajdúszoboszlón, Keszthelyen, Komáromban, Komlón és Tatán "zöldül" a helyi autóbusz-állomány - közölte a Volánbusz.

A tájékoztatás szerint a járműveket az Ikarus Csoport szállíthatja a Volánbusznak, az erről szóló megállapodást kedden írták alá a felek.

A Volánbusz és a Mobiliti Volánbusz Kft. konzorciuma több mint 4,4 milliárd forintos támogatást nyert a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán, így - az Energiaügyi Minisztérium és a HUMDA 100 százalékos támogatásával - jövő év első felében Balatonfüreden 3, Hajdúszoboszlón 1, Keszthelyen 1, Komáromban 2, Komlón 7, Tatán pedig 6 darab új, tisztán elektromos meghajtású autóbusz állhat forgalomba.

A járművek leszállítására a szerződés aláírásától számítva 12 hónap áll rendelkezésre, azonban előteljesítésre is van lehetőség. Az autóbuszokhoz szükséges töltőinfrastruktúra kiépítésére 80 százalékos hozzájárulást nyert a pályázaton a közlekedési társaság konzorciumi partnere, a Mobiliti Volánbusz Kft., amely az MVM Mobiliti Kft. és a Volánbusz közös vállalata - írták a közleményben.

Ismertetik, a teljes hosszban alacsonypadlós Ikarus 120e elektromos buszok 30 ülő és 55 álló utas egyidejű szállítására alkalmasak, és egy feltöltéssel akár 300 kilométert is képesek megtenni.

A közlemény idézi Weingartner Balázst, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatósági elnökét, aki az aláírás alkalmából hangsúlyozta: a Zöld Busz Program célja, hogy modern, környezetbarát megoldásokkal csökkentsék a kibocsátást, és javítsák a közösségi közlekedés minőségét Magyarországon. Hozzátette: az új járművekkel évente 850 tonna szén-dioxid kibocsátását lehet megtakarítani, a húsz elektromos autóbusz villanyárammal történő tankolása csaknem 136 millió forinttal kerül kevesebbe, mint ugyanennyi hagyományos meghajtású járműé.

Mosóczi László, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója a közleményben jelezte, a MÁV-csoport tagjaként a Volánbusz évek óta kiemelt figyelmet fordít a környezetterhelés csökkentésére és a fenntarthatóság megvalósítására. Az Ikarus elektromos járművei Székesfehérváron már 2022 nyara óta mintegy 1,35 millió kilométert tettek meg, most pedig újabb hat településen korszerűsítik állományukat. A zöldflotta fejlesztése folytatódik, 2026-ban érkezik a Volánbusz első hidrogén-üzemanyagcellás autóbusza.

A HUMDA által koordinált Zöld Busz Program keretében a Volánbusz eddig összesen 100 elektromos autóbuszt állított forgalomba a főváros vonzáskörzetében, valamint Székesfehérvár, Zalaegerszeg, Győr, Eger, Szolnok és Szeged helyi közlekedésében. A társaság e-buszokból álló flottája - a dízelüzemű járművek kiváltásával - jelenleg évente mintegy 5500 tonna szén-dioxidtól mentesíti az érintett települések levegőjét. Az újabb 20 darab elektromos busz beszerzésével az e-flotta 20 százalékkal bővül - közölte a Volánbusz.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 06:49
×
×
×
×